سیامک میرزایی از شنبه وارد اعتصاب غذا خواهد شد.

سیامک میرزایی فعال سیاسی آذربایجانی که نزدیک به صد و چهل روز پیش در مغان بازداشت و به بازداشتگاه اوین تهران منتقل شده است ضمن تماس با خانواده خود اعلام کرد که به جهت دخالت نیروهای امنیتی در روند قضایی پرونده از روز شنبه ۱۳ آذر ماه دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، میرزایی در این تماس اعلام کرده که بازپرس پرونده در روند رسیدگی به اتهاماتش ، تحت تأثیر بازجویان و شاکیان پرونده قادر به صدور قرار وثیقه‌ قابل تأمین برای آزادی موقت وی را ندارد.

قاضی رجبی به خانواده میرزایی اعلام کرده است که کارشناسان امنیتی بازداشتگاه اوین جهت آزادی این فعال سیاسی ترک درخواست قرار وثیقه یک میلیارد تومانی را کرده‌اند و تلاش‌های چندگانه او برای صدور قرار متناسب با نوع پرونده بی‌نتیجه مانده است.

سیامک میرزایی از زمان بازداشتش در تاریخ بیست‌ و چهارم تیرماه ۱۳۹۵ ، چهل روز در سلول انفرادی و هشتاد روز در سلول دو نفره تحت بازجویی‌ و شکنجه‌های شدید قرار گرفته و از تاریخ ۲۲ آبان سال جاری به بند عمومی زندان اوین منتقل شده است.

میرزایی در روند بازجویی با دو اتهام ارتباط با بیگانگان و تشکیل و اداره جمعیت به قصد برهم زدن امنیت ملی کشور روبرو بوده که از اتهام اولی تبرئه ولی در مواجهه با اتهام دومی مورد محاکمه قرار خواهد گرفت.

سیامک میرزایی فارغ التحصیل مهندسی تولیدات دامی و از دانشجویان ستاره داری است که درسال ۸۹ جهت ورود به مقطع فوق‌لیسانس منع تحصیل شده است.
وی پیش از این در سال‌های ۸۵، ۸۶، ۸۹ و ۹۰ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در مراجع قضایی مربوطه چندین نوبت مورد محاکمه قرار گرفته است.

اداره اطلاعات و اطلاعات نیروی انتظامی در سال ۹۰ با طرح دو شکایت جداگانه‌ای و در مجموع صدور ۵ سال حبس برای وی را سبب شده بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید