وخامت حال مرتضی مرادپور در سی‌ونهمین روز اعتصاب غذا

وضعیت جسمی مرتضی مرادپور در پی ضعف شدید ناشی از استمرار اعتصاب غذا بسیار وخیم گزارش شده است. این زندانی بدون پتو و لباس گرم در ندامتگاه مرکزی کرج نگهداری می‌شود.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مرتضی مرادپور زندانی سیاسی در سی‌ونهمین روز اعتصاب غذا به صورت تبعیدی برخلاف دستور پزشک در سلول سرد انفرادی، بدون پتو و لباس گرم در ندامتگاه مرکزی کرج نگهداری می‌شود. این وضعیت بحرانی در حالی است که از ۱۰ روز پیش، دستور لغو نیابت و بازگشت این زندانی به ریاست دادسرای عمومی و انقلاب کرج ارسال شده، اما به دلایل نامعلومی از انتقال وی ممانعت بعمل می‌آید.
 
مرتضی مرادپور از روز سه‌شنبه۴ آبان ۹۵ و در اعتراض به عدم اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی در پرونده خود و ممانعت از آزادیش در اعتصاب غذا بسر میبرد.
 
در پی تداوم اعتصاب غذا وضعیت جسمانی وی رو به وخامت است و موجب افزایش نگرانی ها از سلامتی این فعال مدنی شده است. این فعال مدنی به همراه رسول رضوی و پس از اعلام اعتصاب غذا بدون حکم قضایی از زندان مرکزی تبریز به ندامتگاه کرج تبعید شده بود.
 
سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای در خصوص مرتضی مرادپور و رسول رضوی به همراه ۶ زندانی سیاسی دیگر که در اعتراض به زندانی بودن‌شان دست به اعتصاب غذا زده‌اند، تاکید کرد: «سلامت این زندانیان با سرعت رو به وخامت می‌رود.»
 
این سازمان با ارائه جزئیات پرونده و وضعیت این هشت زندانی، از کلیه فعالان خواست با پیوستن به آنان، خواهان آزادی فوری و بدون قیدوشرط زندانیان شوند.
 
پیشتر نیز مرتضی مرادپور در ۷ آذر ۹۵ در ۳۴مین روز از اعتصاب غذای خویش با از دست دادن تعادلش به زمین برخورد کرده و از ناحیه پیشانی دچار جراحت شده بود.
 
 
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید