سه زندانی محکوم به اعدام از زندان زاهدان فرار کردند

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان از فرار سه زندانی محکوم به اعدام از زندان زاهدان خبر داد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ابراهیم حمیدی، شنبه ۱۳ آذر ضمن اعلام این خبر به خبرگزاری تسنیم گفت دادگستری استان مشغول بررسی جزئیات موضوع است.
 
برخی سایت‌های محلی گزارش داده بودند که سه زندانی محکوم به اعدام جمعه شب ۱۲ آذر با مجروح کردن افسر نگهبان از زندان مرکزی زاهدان فرار کردند.
 
رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان درباره زخمی شدن افسر نگهبان اظهارنظری نکرد و گفت باید منتظر نتیجه تحقیقات ماند.
 
در همین حال سایت محلی «دادمردان» به‌نقل از یک منبع آگاه خبر فرار زندانیان از زندان مرکزی زاهدان را رد کرد و نوشت: «این سه متهم فراری از مددجویان کانون اصلاح و تربیت زاهدان بوده و ربطی به زندان مرکزی زاهدان ندارد.»
 
این منبع آگاه که نامی از او برده نشده، گفت در کانون اصلاح و تربیت زاهدان تنها متهمان زیر ۱۸ سال نگهداری می‌شوند. او افزود: «از این سه متهم فراری دو نفر متهم به قتل و یک نفر نیز متهم به حمل و نگهداری مواد مخدر بوده و زیر ۱۸ سال سن داشته‌اند.»
 
به‌گفته این منبع، طی درگیری جمعه شب، متهمان با استفاده از یک وسیله برنده یک سرباز وظیفه را مجروح کرده‌اند که حال او مساعد نیست و تحت درمان قرار دارد.
 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل