انتقال ئاسو رستمی به زندان رجایی شهر

«ئاسورستمی» فعال مدنی که صبح روز گذشته جهت تحمل محکومیت ۲ سال حبس از سوی ماموران امنیتی در منزل خود بازداشت و به بند ۴ زندان اوین منتقل شده بود، ظهر روز جاری به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد. مادر این فعال مدنی شب گذشته پس از اطلاع‌رسانی و مصاحبه با رسانه ها در خصوص بازداشت فرزندش طی یک تماس تلفنی از سوی یک نهاد امنیتی تهدید شد که با رسانه‌ها صحبت نکند درغیراین صورت برای فرزندش مشکل ساز خواهد شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز گذشته نیروهای امنیتی همراه با سه خودروبه منزل «ئاسو رستمی»، ساکن تهران مراجعه کردند و او را جهت تحمل محکومیت دو سال حبس به بند ۴ زندان اوین منتقل کردند.
یک منبع آگاه طی گفتگویی با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفته است: “رفتار ماموران توام با خشونت بود و حتی اجازه پوشش مناسب را نیز به او ندادند. “
 
این فعال مدنی پیش تر در روز چهارشنبه ۱۶ مهر ماه ۱۳۹۴ پس از شرکت در تجمع مسالمت آمیز در مقابل دفتر سازمان ملل در حمایت از کوبانی به همراه چند فعال مدنی دیگر بازداشت و پس از طی کردن روند بازجویی و انفرادی به بند ۸ زندان اوین منتقل شد.
 
«ئاسو رستمی» در نهایت به اتهام «اجتماع وتبانی علیه امنیت ملی»، «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» درکمتر از از پانزده دقیقه، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «مقیسه» به ۷ سال زندان محکوم شد. دادگاه او به همراه سه فعال مدنی دیگربرگزار و در مجموع به ۳۸ سال زندان محکوم شدند.
 
در خرداد ماه ۱۳۹۴ این فعال مدنی در پی مشکلات تنفسی  در زندان دچار سرفه های خونی  شد همچنین در شهریور ماه ۱۳۹۴ پس از عارضه هایی چون سردرد و خروج آب از چشم به بهداری اعزام شده بود. او در نهایت عصر روز دوشنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۴  با قرار وثیقه از بند هشت زندان اوین  آزاد شد.
 
 پرونده این فعال مدنی در شعبه ۳۶ و در مرحله دادگاه تجدیدنظر  مورد بررسی قرار گرفت و حکم صادره اولیه (۷ سال زندان ) کاهش یافت و وی در نهایت به اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام» به یک‌ سال و نیم و «توهین به رهبری» به شش‌ ماه و جمعا به دو سال حبس محکوم شد.
 
«ئاسو رستمی» پس از آزادی از زندان به قید وثیقه، در یک مدرسه علوم انسانی غیر دولتی در خصوص ترجمه و ویرایش متون، اسناد و مدارک سیاسی و همچنین سوسیالیسم تدریس می کرد.
 
در۲۴اسفند ماه ۱۳۹۴ سه مامور لباس شخصی پس از حضور در محل کار این فعال مدنی او را تهدید کرده و خواستار تعطیلی کلاس های وی شدند. با پافشاری آنان و تهدید مسئول مرکز آموزشی غیر دولتی بدون ارائه حکمی، در نهایت کلاس های «ئاسو رستمی» که بیشتر منافع آن به کودکان کار و خیابان اختصاص داشت، با ایجاد رعب و وحشت به صورت کاملا غیر قانونی و بدون ارائه حکمی تعطیل شد.
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید