تجمع کارگران کشت و صنعت مهاباد در اعتراض به عدم دریافت مطالبات

 

کارگران مجتمع صنعتی کشت و صنعت مهاباد از روز جمعه هفته گذشته تاکنون در اعتراض به عدم دریافت کامل مزد و مزایای مزدی، سنوات و مشکلات بیمه‌ای مقابل این مجتمع صنعتی تجمع صنفی مسالمت‌آمیز برگزار کرده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از ایلنا، کارگران مجتمع صنعتی کشت و صنعت مهاباد از روز جمعه هفته گذشته تاکنون در اعتراض به عدم دریافت کامل مزد و مزایای مزدی و سنوات مقابل این مجتمع صنعتی تجمع صنفی مسالمت آمیز برگزار کرده‌اند.

 کارگران در مقابل این مجتمع صنعتی چادر‌هایی برپا کرده‌اند که البته هم اکنون به دلیل سردی هوا به داخل مجموعه رفته‌اند؛ اما تاکید دارند که تا تکلیف پرداخت مطالباتشان مشخص نشود به تجمع خود پایان نمی‌دهند.

تعداد کارگرانی که در این تجمع حضور دارند در ساعات مختلف شبانه روز و با توجه به سردی هوا متفاوت است؛ اما کارگران تلاش دارند که این تجمع صنفی مسالمت‌آمیز را به صورت حداکثری برگزار کنند.

یکی از کارگران که در این تجمع حضور دارد گفت که آنها هم اکنون قادر به تامین مایحتاج اولیه خانواده‌هایشان نیستند و لذا باید تکلیف پرداخت مطالباتشان هر چه سریعتر روشن شود.

مجتمع صنعتی کشت و صنعت مهاباد از ۴ شرکت کشت و صنعت، مجتمع دامداری و صنعتی، سردخانه زمزم، همامرغ مهاباد تشکیل شده است که هم اکنون بیش از ۱۰۰ کارگر در این ۴ مجموعه مشغول به کار هستند.

در مجموع گفته می‌شود که این کارگران به اضافه کارگران تعدیل شده بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان مزد، مزایای مزدی و سنوات از این ۴ شرکت طلبکارند.

این کارگران همچنین از بابت مشکلات بیمه‌ای خود گلایه مند هستند چراکه دفترچه بیمه‌های آنان تمدید نشده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید