آغاز اعتصاب غذای خشک /احتمال سوء قصد به محمدعلی طاهری از طریق خوراندن دارو در دوران اعتصاب تر

 
محمد علی طاهری، در پی ادامه بازداشت غیرقانونی با وجود صدور قرار منع تعقیب، از ۲۰ اذر ماه، پس از هفتاد و چهار روز اعتصاب غذای تر، اعتصاب خشک را آغاز کرده است. برخی گزارش ها از زندان اوین حاکی از احتمال خوراندن داروی «لیتیم» و «هالوپوریدول » از طریق شیر در دوران اعتصاب تر به محمدعلی طاهری است.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمدعلی طاهری روز شنبه  ۲۰ آذر ماه برای سومین بار با فشار خودسرانه ثارالله، قرار دادگاه داشته است که به دلایل نامعلومی حضور پیدا نکرده است.
این عدم حضور به دلیل بیش از دوماه اعتصاب غذای او، نگران کننده بوده است و منابع غیر رسمی خبر از عدم توانایی حضور به دلیل ضعف شدید داده اند.
از طرفی گمان می رود این تصمیم خودسرانه ثارالله برای حذف او از دادگاه خودش بوده است تا امکان دفاع متهم از خود وجود نداشته باشد.
محمدعلی طاهری در اعتراض به رفتارهای فراقانونی ثارالله به پرونده اش اعتصاب کرده و اعلام کرده است تا ” مرگ یا آزادی” دست از اعتصاب نخواهید کشید.
حالا اعتصاب او پس از دوماه، تبدیل به اعتصاب خشک شده و این خبر با توجه به شرایط جسمی او بسیار نگران کننده است.
یک منبع مطلع از زندان اوین که خواست نامش فاش نشود گفته: « احتمال دارد طی دو ماه گذشته به محمدعلی طاهری از طریق شیر، داروی بی مزه و بی بوی هالوپوریدول و لیتیم خورانده شده باشد.»
گفتنی است، داروی لیتیم که برای درمان بیماری ذهنی اختلالات دوقطبی استفاده می شود میتواند در صورت استفاده با دوز بالا و بدون کنترل، سمی و کشنده باشد.
لازم به یادآوری است، در دو هفته اخیر گزارش هایی از گنگی و بروز فراموشی ناگهانی در محمدعلی طاهری مخابره شده است. گزارشی که صحت آن در صفحه سوم و چهارم دفاعیات ۷ صفحه ای محمدعلی طاهری در تاریخ ۱۳ آذر ماه، توسط خود او نیز تایید شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید