ضرب وشتم بهنام موسیوند توسط پرسنل زندان و اعزام بی نتیجه به بیمارستان

«بهنام موسیوند» زندانی سیاسی  محبوس در بند ۴ سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج ، روز گذشته دوشنبه ۲۲ آذرماه، در پی مشکلات پزشکی به بهداری زندان منتقل واز سوی پزشک بهداری برای او نامه اعزام به بیمارستان  صادر شد. این زندانی سیاسی در حالی که با ویلچر جهت اعزام به بیمارستان آماده شده بود، به دلیل نپوشیدن لباس زندان به همراه دستبند و پایبند از سوی تعدادی از پرسنل رسمی زندان  مورد آزارو اذیت و ضرب و شتم قرار گرفت و نهایتا به بیمارستان اعزام شد و بدون دریافت خدمات پزشکی مجددا به زندان بازگردانده شد. “شاهدینی که به هنگام بازگشت  این زندانی سیاسی از بیمارستان او را دیده بودند گفته اند لکه های خون ناشی از ضرب و شتم  بر روی لباس بهنام کاملا مشهود بوده است.” تا لحظه تنظیم این خبر علت اصلی اعزام این زندانی سیاسی  به بیمارستان واضح نیست اما منابع نزدیک به او مدعی اعتصاب غذای ده روزه او در حمایت از آرش صادقی زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین هستند.
 
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  یک منبع آگاه در خصوص اعزام این زندانی سیاسی به بیمارستان گفته است ” «مهران قادری» یکی از پرسنل نیروی انتظامی که مسئولیت اعزام زندانی ها به بیمارستان بر عهده اوست، مانع از انجام آزمایشات پزشکی بهنام شد و پس از گذشت بیش از شش ساعت در حالی که بهنام بر روی ویلچر بود بدون هیچ رسیدگی پزشکی ،مجددا او را به زندان بازگرداند و ساعت ها عمدا او را در اتاق بازرسی باهمان حال ضعف و بیمار نگهداری و معطل کرده بود .”
 
«بهنام موسیوند» هم پرونده ای «آرش صادقی»، «گلرخ ابراهیمی ایرائی» و «نوید کامران» پیش تردر دادگاه بدوی به تحمل ۱۸ماه حبس محکوم شد و حکم صادره برای او در دادگاه تجدید نظر ۱۲ ماه اعلام شد.
 
«بهنام موسیوند» با احتساب حکم ۲ سال حبس تعزیزی پیشین خود که از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «مقیسه» به او ابلاغ شد و در دادگاه تجدید نظر به حالت تعلیق در آمده بود در مجموع به ۳ سال حبس محکوم شد .
 
این فعال سیاسی درنهایت صبح  دوشنبه ۲۴ خرداد ماه جهت سپری کردن ۱۲ ماه محکومیت و همچنین ۲ سال حبس تعزیزی پیشین ، خود را به زندان اوین معرفی کرد و پس از انتقال به قرنطینه بند ۴، عصر چهارشنبه ۲۶ خرداد ماه به سالن ۱۰ بند ۸ زندان اوین منتقل شد. مسوولین  زندان در روز پنج شنبه ۱۵ مهر ماه او را از بند ۸ زندان اوین  به زندان رجایی‌شهر کرج تبعید کردند و  در روزشنبه ۱۷ مهر ماه از قرنطینه این زندان به بند ۴ سالن ۱۲ منتقل شد.
 
این فعال سیاسی آخرین بار در۱۵ شهریور ماه ۱۳۹۳ به همراه « آرش صادقى»، «گلرخ ابراهیمی ایرایی»، «نوید کامران» از سوی «قرارگاه ثارالله اطلاعات سپاه» در محل کار «آرش و نوید» بازداشت شده بود.
 
«بهنام موسیوند»  در ۱۶ شهریورماه سال جاری در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرایم در بند هشت زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده بود، و در پی درخواست بیش از دویست فعال سیاسی و مدنی جهت پایان دادن به اعتصاب غذا و دارو و همچنین وعده مسوولین جهت رسیدگی، به اعتصاب خود پایان داد.
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید