انتقال به بهداری زندان و هشدار پزشکان نسبت به احتمال سکته قلبی آرش صادقی

 
در پنجاه و هفتمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی، «آرش صادقی» زندانی سیاسی محبوس در سالن ۱۰ بند ۸ زندان اوین، شب گذشته درپی تنگی نفس و تپش شدید قلب به بهداری زندان منتقل و با دستگاه اکسیژن به وی رسیدگی شد. فشار خون این زندانی سیاسی به علت اعتصاب غذای طولانی مدت به شدت افت کرده و غلظت خون وی بالا رفته است. پزشکان بهداری نسبت به لخته شدن خون و احتمال سکته قلبی اوهشدار داده اند. فشار خون این زندانی سیاسی در شب گذشته «۷ روی ۵» بوده است. تنگی نفس «آرش صادقی» در شب گذشته شدید تر از دفعات پیش بوده است و پزشک بهداری نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده است. همچنین مسئولین از ملاقات این زندانی سیاسی با همسرش «گلرخ ابراهیمی ایرایی» که در بند نسوان اوین محبوس است، در این هفته ممانعت بعمل آورده اند.” مسئولین زندان اوین به آرش گفته اند نظر دادستانی در خصوص تحقق مطالبه او مساعد است، اما با مخالفت ضابط پرونده در سپاه پاسداران، تاکنون خواسته او که رسیدگی به پرونده همسرش در دادگاه عمومی و آزادی تا زمان پایان دادرسی است محقق نشده است.”
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طبق آزمایش های صورت گرفته در روز های گذشته از «آرش صادقی» غلظت خون وی نسبت به قبل افزایش یافته و پزشک بهداری خطر لخته شدن خون و احتمال سکته قلبی او در صورت ادامه این روند را هشدار داده اند.
 
«آرش صادقی» تاکنون دوبار به دلیل حالت تهوع، افت فشار، بالا آوردن لخته خون به بیمارستان طالقانی منتقل شده بود که پزشکان وضعیت وی را وخیم گزارش کرده و از او خواسته بودند تا سرم تراپی انجام دهد اما آرش صادقی با تزریق سرم مخالفت کرده و بدون درمان به زندان بازگردانده شده بود. همچنین چند روز قبل نیز جهت گرفتن نوار قلب به بیمارستان طالقانی منتقل شده بود.
 
آرش صادقی که درپنجاه و هفتمین روز از اعتصاب غذا به سر می‌برد و از مشکلات معدوی و کلیوی، افت فشار، کاهش وزن شدید و لاغری مفرط، پوسته پوسته شدن پوست بدن، تپش قلب، تنگی تنفس، حالت تهوع، بالا آوردن مقطعی لخته خون، افزایش غلظت خون رنج می برد و دچار اختلال در سیستم متابولیسم شده که حالت بی خوابی های متعدد در وی بوجود آورده است.
 
آرش از زمان آغاز اعتصاب غذا تا کنون حدود ۱۹کیلو کاهش وزن داشته است.
 
«آرش صادقی» در سوم آبان ماه هم زمان با بازداشت همسرش «گلرخ ابراهیمی ایرایی» طی نامه ای اعلام کرد که در اعتراض به نحوه بازداشت و نقض های مکرر قانونی در پرونده همسرش و خودش دست به اعتصاب غذا می زند.
 
«گلرخ ابراهیمی ایرایی»، صبح روز سوم آبان ماه بدون دریافت احضاریه کتبی از سوی ماموران امنیتی جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به زندان اوین منتقل شد،  وی درحال حاضر در بند زنان (نسوان) این زندان نگهداری می‌شود.
 
در بیانیه ای که در ۳۰ نوامبر از سوی سازمان عفو بین الملل منتشر شد، آمده است: سلامت «آرش صادقی» مدافع حقوق بشر زندانی در ایران وخیم است. او از ۲۴ اکتبر در اعتراض به  بازداشت و زندانی شدن همسرش «گلرخ ابراهیمی ایرایی» دست به اعتصاب غذا زده است.  «گلرخ » همسر این زندانی سیاسی در خصوص نوشتن داستانی در مورد سنگسار زندانی شده است.
 
سازمان عفو بین‌الملل  به مواردی همچون « مشکلات تنفسی، تپش قلب،  افت شدید فشار خون، مشکلات کلیوی و گوارشی و همچنین از دست قدرت تکلم و بریده بریده صحبت کردن»  این زندانی سیاسی اشاره کرد و خواستار اقدام فوری در این خصوص شد.
 
«آرش صادقی» صبح سه شنبه ۱۸ خرداد ماه ۱۳۹۵ جهت پرسش در خصوص احضاریه ای به دادسرای مقدس زندان اوین مراجعه کرد و پس از حضورش در این ارگان قضایی جهت سپری کردن محکومیت ۱۹ سال حبس بازداشت وپس از انتقال به قرنطینه بند ۴ زندان اوین و ساعاتی بازجویی و تذکر در بند ۲ الف سپاه پاسداران به بند ۸ این زندان منتقل شد.
 
 
«نصیرپور» مسئول اجرای احکام دادسرای شهید مقدس زندان اوین، زمان انتقال این زندانی سیاسی به بند جهت اجرای حکم، سال آزادی این فعال سیاسی را سال ۱۴۱۴اعلام کرد وهیچگونه اشاره ای به اجرای ماده ۱۳۴ که باید طبق روال در مورد پرونده اواعمال گردد نداشت.
 
 
 
 
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید