گزارش پزشکی: خطر ایست قلبی، به کما رفتن و حتی فوت آرش صادقی

 
«آرش صادقی» زندانی سیاسی محبوس در سالن ۱۰ بند ۸ زندان اوین،  که در شصت و ششمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود به سر می برد، روزدوشنبه ۶ دی ماه  در پی وخامت جسمی اش به صورت اورژانسی به بیمارستان طالقانی منتقل شد و تحت معاینه و آزمایش قرار گرفت. پزشکان بیمارستان وضعیت جسمی او را شدیدا وخیم گزارش کردند و دستور انجام اندوسکوپی و سرم تراپی  را برای او صادر کرده بودند، اما این زندانی سیاسی با وصل سرم مخالفت کرد وتنها پس از تزریق داروی ضد تهوع به زندان بازگردانده شد. پزشکان پس از معاینه و انجام آزمایشات درنتیجه ای کتبی، «وضعیت قلبی خطرناک» ، «خطر ایست قلبی» ،«خطر به کما رفتن و حتی فوت وی» را هشدار داده اند.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی معایناتی که پزشکان روز دوشنبه مورخ ۶ دی ماه از آرش صادقی به عمل آورده اند وضعیت دقیق جسمانی وی به قرارزیر گزارش شده است:
– فشار خون ۶ روی ۷
– قند خون ۵۰ و خطر رفتن به کما
– آریتمیک نامنظم قلب
– ماهیچه های قلب تحلیل رفته و وضعیت قلبی به شدت خطرناک است
– احتمال وجود زخم معده و سوراخ شدن معده که پزشکان به شدت ابراز نگرانی کرده اند اگر معده سوراخ شده باشد، احتمال خونریزی معده در خواب و خطر به کما رفتن و حتی فوت وی وجود دارد
– غلظت خون ۲۰ که خطر لخته شدن خون و ایست قلبی آرش صادقی بالاست
– احتمال چسبندگی روده که به شدت خطرناک گزارش شده
 
این زندانی سیاسی که در شصت و ششمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود به سر می برد با مشکلاتی از جمله، افت شدید فشار خون، کاهش وزن شدید و لاغری مفرط، تپش قلب و وضعیت خطرناک قلبی، تنگی نفس، حالت تهوع، بالا آوردن لخته خون و در مقاطعی خون، غلظت خون بالا و خطر ایست قلبی، خطر به کما رفتن در اثر قند خون بالا، مشکلات کلیه و همچنین احتمال سوراخ شدن معده وی و احتمال خونریزی معده در خواب و خطر به کما رفتن و حتی فوت آرش صادقی، بریده بریده گفتن کلمات، پوسته پوسته شدن پوست بدن و بی خوابی شده است که همگی از عوارض اعتصاب غذاست.
 
مسئولین تا کنون هیچ گونه واکنشی نسبت به خواسته ها و وضعیت وخیم جسمانی این زندانی سیاسی نشان نداده اند.
 
«آرش صادقی» که درحال حاضر مشغول تحمل ۱۹ سال محکومیت حبس خود است، در سوم آبان ماه هم زمان با بازداشت همسرش «گلرخ ابراهیمی ایرایی» طی نامه ای اعلام کرد که در اعتراض به نحوه بازداشت و نقض های مکرر قانونی در پرونده همسرش و خودش دست به اعتصاب غذا می زند.
 
«گلرخ ابراهیمی ایرایی»، صبح روز سوم آبان ماه بدون دریافت احضاریه کتبی از سوی ماموران امنیتی جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به زندان اوین منتقل شد،  وی درحال حاضر در بند زنان (نسوان) این زندان نگهداری می‌شود

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید