تداوم اعتصاب غذا، بی هوشی های مکرر و ممانعت از اعزام علی شریعتی به بیمارستان

 
 
«مطهره پارسی» همسر «علی شریعتی» از شرکت کنندگان در تجمع اعتراض به اسیدپاشی و زندانی سیاسی محبوس در بند ۸ زندان اوین  که در شصت و دومین روز اعتصاب غذای خود به سر می برد، از بیهوشی های مکرر همسر خود و ممانعت مسوولین از اعزام وی به بیمارستان خبر داده است.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این فعال سیاسی  روز جاری در در پی وخامت جسمی اش و بیهوشی های مکرر، تعادل خودش را از دست داده و از ناحیه زانوی پای راست دچار مصدومیت شدید شده است. علی رغم  این مصدومیت، مسوولین تنها  وی را به بهداری زندان منتقل کرده اند و تنها به یک پاسمان بسنده کرده اند و اجازه اعزام  اورژانسی  به بیمارستان را نداده اند.
 
علی شریعتی در شصت و دومین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود با ثبت قند خون روی ۴۵ و فشار خون ۸ روی ۵ در بهداری زندان اوین نگهداری می شود.
 
تجمع علیه «اسیدپاشی به زنان» که اکنون علی شریعتی به دلیل شرکت در آن به پنج سال زندان محکوم و زندانی شده، تجمعی بود در اعتراض به اسیدپاشی های سریالی علیه زنان در اصفهان که در فاصله شهریور تا ۲۴ مهرماه سال ۱۳۹۳ در اصفهان رخ داد.
 
پس از انتشار خبر این اسیدپاشی های سریالی بر زنان، چندین تجمع مردمی در اصفهان، مشهد و تهران در اعتراض به این اسیدپاشی های برگزار شد که تجمع ۳۰ مهر ماه سال ۱۳۹۳ مقابل مجلس شورای اسلامی از جمله این تجمعات بود.
 
مقام های قضایی و فرماندهان نیروی انتظامی و وزارت کشور با گذشت دو سال از آن اسیدپاشی ها اعلام می‌کنند که هنوز قادر به شناسایی عوامل این اقدام نیستند اما معترضان به آن از جمله علی شریعتی بازداشت و زندانی شده اند.
 
این فعال سیاسی دهم آبان‌ماه «درحال انجام کار اداری در شهرداری» بازداشت و برای تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکومیت خود به بند هشت زندان اوین منتقل شد و ازبدو ورود در اعتراض به این اقدام دست به اعتصاب غذا زده است.
 
علی شریعتی پیش تر در بهمن  ماه ۱۳۹۳ بازداشت و در۲۰ تیرماه سال ۱۳۹۴پس ازگذشت ۵ ماه نگهداری در بازداشتگاه ۲۰۹ زندان اوین به بند ۸این زندان منتقل شد.
 
آقای شریعتی در شهریورماه ۱۳۹۴ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابولقاسم صلواتی به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شد. حکم صادره سپس درمرحله تجدید نظربه ۵ سال حبس کاهش یافت.
 
اتهامات علی شریعتی «شرکت در تجمع اعتراض به اسیدپاشی در مقابل مجلس»، تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی، توهین به رئیس جمهور، توهین به رهبری و نگهداری ماهواره عنوان شده بود.
 
این فعال سیاسی پیش ترنیز در ۲۵ بهمن ماه ۱۳۸۹ بازداشت شده بود و به تحمل یکسال حبس محکوم شد.
 
او هم‌چنین سابقه بازداشت در «نیمه شعبان» سال ۱۳۹۳به مدت یک هفته و ۲۹ بهمن  ماه همان سال را نیز در کارنامه خود دارد.
 
در ۲۱ دی ماه  ۱۳۹۴دادگاه تجدید نظر این فعال سیاسی در شعبه ۵۴ به ریاست قاضی بابایی برگزار شد. مدتی بعد در اردیبهشت ماه سال جاری و پس از ۱۵ ماه بازداشت، وی به مرخصی اعزام شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید