گزارشی از تجمع مقابل زندان اوین در حمایت از آرش صادقی و سایر زندانیان اعتصابی / تصویری

در هفتاد و یکمین روز از اعتصاب غذای «آرش صادقی» و دیگر زندانیان در اعتصاب، صبح روز جاری جمع کثیری از فعالین  و شهروندان با تجمع اعتراضی در مقابل زندان اوین حمایت خود را اعلام کردند.همچنین  «آرش صادقی» صبح امروز مجددا در پی وخامت جسمی اش به بهداری زندان منتقل شده است. گزارش تصویری از این تجمع به همراه آخرین جزئیات وضعیت پزشکی «آرش صادقی» در پی می آید.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، تعدادی از کنشگران مدنی و جمع پر شماری از شهروندان  صبح امروز سیزدهم دی ماه ، به صورت خود جوش در حمایت از آرش صادقی و سایر زندانیان در اعتصاب، مقابل زندان اوین تجمع اعتراضی تشکیل دادند.
منابع حاضر در این تجمع طی گفتگویی با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفته اند ” ماموران امنیتی با جمع آوری پلاکاردهای  که در حمایت از آرش صادقی و سایر زندانیان اعتصابی از سوی شرکت کنندگارن  فراهم شده بود، آنها را به سوی بزرگراه ران مشایعت و متفرق کردند.
تجمع روز جاری در حالی برگزار شده است که حدود ساعت ۶ صبح امروز «آرش صادقی» زندانی سیاسی محبوس در بند هشت زندان اوین در هفتادو یکمین روز اعتصاب غذای اعتراضی خود  در پی  تنگی نفس افت فشار شدید «۶ روی ۵»، «تپش قلب»، بالا آودن سه نوبت خون به بهداری زندان منتقل شده است.
این زندانی سیاسی همچنین به التهاب ریه شدید نیز مبتلا شده و مدام سرفه می کند.
پزشکان  وضعیت جسمانی وی را بسیار خطرناک  دانسته و  گفته اند خطر رفتن به کما و همچنین خطر مرگ برای  او وجود دارد.
طی آزمایشات صورت گرفته  پزشکان گفته بودند” به علت اعتصاب غذای طولانی مدت روده آقای صادقی دچار چسبندگی  شدید  شده  و در صورت ادامه این روند خونریزی را در پی خواهد داشت. همچنین کلیه های وی به دلیل کمبود آب ، جمع شده و کلیه سمت چپ ۷۰ درصد و کلیه چپ ۲۰ درصد  دچار آسیب دیدگی شده اند. به گفته  پزشک، کلیه سمت راست آقای صادقی در آینده هرگز مانند سابق کارایی خود را نخواهد داشت.
«آرش صادقی» که درحال حاضر مشغول تحمل ۱۹ سال محکومیت حبس خود درسالن ۱۰ بند ۸ زندان اوین است، در هفتادمین ویکمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود به سر می برد. وی با مشکلاتی همچون: غلظت خون بالا و خطر ایست قلبی، خطر به کما رفتن در اثر قند خون بالا، کاهش وزن شدید و لاغری مفرط، تنگی نفس، بالا آوردن لخته خون و در مقاطعی خون، تنگی نفس، حالت تهوع، مشکلات کلیه، احتمال خونریزی  معده در خواب، احتمال سوراخ شدن معده ، بریده بریده گفتن کلمات، زخم بستر، اتهاب ریه، بی خوابی مفرط که نتیجه اختلال در سیستم متابولیسم است ، پوسته پوسته شدن بدن به علت  فقر شدید ذخایر غذایی، خطر به کما رفتن و حتی فوت  روبروست که  همگی از عوارض  اعتصاب غذای طولانی مدت این زندانی است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید