جلسه رسیدگی مجدد به پرونده نازنین زاغری برگزار شد

دستگاه قضایی ایران درخواست رسیدگی مجدد پرونده نازنین زاغری، زندانی ایرانی بریتانیایی را به اجرا گذاشته است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از صدای آمریکا، ریچارد رتکلیف، همسر خانم زاغری روز چهارشنبه ۱۵ دی ماه به بی بی سی انگلیسی گفت که جلسه روز چهارشنبه برای رسیدگی مجدد به پرنده خانم زاغری پشت درهای بسته برگزار شد نزدیکان این زندانی در آن حضور نداشتند، «از این رو او نمی داند که حکم خانم زاغری کمتر شده یا افزایش یافته است.»

نازنین زاغری ۳۷ ساله برای بنیاد خیریه تامسون رویترز کار می‌کرد، که وابسته به خبرگزاری رویترز است. او برای تعطیلات نوروز به همراه دختر دو ساله‌ خود به ایران سفر کرده بود، اما روز ۱۵ فروردین ماه امسال هنگام خروج از کشور در فرودگاه تهران بازداشت و به کرمان منتقل شد.

سپاه پاسداران که در بازداشت نازنین زاغری نقش داشت، او را به مشارکت در پروژه‌های «براندازی نرم» متهم، و از او به عنوان یکی از «سرشبکه‌های اصلی موسسات معاند» نام برده بود.

همسر خانم زاغری اتهامات مطرح شده را به شدت رد کرد و آن را جنون آمیز دانست، اما سرانجام در میانه شهریور ماه، دادگاه به ریاست قاضی صلواتی خانم زاغری را به پنج سال زندان محکوم کرد.

دوشنبه گذشته، همسر خانم زاغری اعلام کرد که این زندانی که ۹ ماه در سلول انفرادی نگهداری می شد به سلولی منتقل شده که زندانیان دیگری از جمله نرگس محمدی در آن حضور دارند. او گفت که خانم زاغری که در اعتراض به شرایط نگهداری خود دست به اعتصاب غذا زده بود، به اعتصاب غذای خود پایان داده است.

ریچارد رتکلیف، به تازگی گفته است که به اعتقاد او حکومت جمهوری اسلامی ایران خانم زاغری را به عنوان ابزار چانه زنی در تلاش برای وصول یک بدهی از دولت بریتانیا به گروگان گرفته است.

مقامات بریتانیا اعلام کرده‌اند که برای آزادی خانم زاغری با مقامات ایران در تماس هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید