انتقال آرش صادقی به بهداری زندان

 
سحرگاه روز جاری، «آرش صادقی» زندانی سیاسی محبوس در بند هشت زندان اوین درپی «تپش قلب، افت فشار و تنگی نفس» به بهداری زندان منتقل شد. رسیدگی پزشکی به او  تنها تزریق سرم و دستگاه اکسیژن جهت تنفس بوده است. علیرغم وعده داستان جهت انتقال این زندانی به بیمارستان، همچنان وی دردر بدترین شرایط جسمی اش  در زندان اوین نگهداری می شود. پزشکان بهداری زندان به وی گفته اند سپاه پاسداران و مسئولین زندان از انتقال و بستری شدن او در بیمارستان ممانعت بعمل  می آورند.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «آرش صادقی»در پی اعزام همسرش «گلرخ  ابراهیمی ایرایی» به مرخصی، پس از گذشت هفتاد و یک روز اعتصاب غذا و شرایط جسمی بسیار خطرناک  در چهاردهم دی ماه به اعتصاب غذای خود پایان داد.
 
این زندانی سیاسی پس از اتمام اعتصاب غذای ۷۱ روزه، با مشکل بی خوابی روبروست که علت آن اختلال در سیستم متابولیسم بدن  او است و طی روزهای اخیر شدید تر شده، تا جایی که فقط یک یا دو ساعت در شبانه روز می تواند بخوابد. همچنین عفونت ریه های وی نسبت به قبل بدتر شده و مکررا سرفه می کند.
 
پیش تر طی آزمایشات صورت گرفته ازسوی  پزشکان گفته شده بود “به علت اعتصاب غذای طولانی مدت روده آقای صادقی دچار چسبندگی  شدید شده است. همچنین کلیه های وی به دلیل کمبود آب ، جمع شده و کلیه سمت چپ ۷۰ درصد و کلیه چپ ۲۰ درصد  دچار آسیب دیدگی شده اند. به گفته  پزشک، کلیه سمت راست آقای صادقی در آینده هرگز مانند سابق کارایی خود را نخواهد داشت.
 
نتیجه آزمایش بر روده این زندانی سیاسی نیز، چسبندگی شدید روده بوده  است که پزشکان گفته اند اگر وضع روده به همین شکل ادامه پیدا کند خونریزی را در پی خواهد داشت.
 
همچنین پزشک قانونی پس از معاینه دقیق آقای صادقی گزارش کرده  بود خطر به کما رفتن و حتی فوت وی وجود دارد.
 
در۱۸ خرداد ماه سال جاری «آرش صادقی» جهت پیگیری پرونده خود به دادسرای مقدس واقع در زندان اوین مراجعه کرد و از سوی مسوولین جهت تحمل ۱۹ سال حبس بازداشت و پس از ساعاتی بازجویی و تهدید در بند دوالف سپاه به بند ۸ زندان اوین منتقل شد.
 
«نصیرپور» مسثول اجرای احکام دادسرای شهید مقدس زندان اوین، زمان انتقال این زندانی سیاسی به بند جهت اجرای حکم، سال آزادی این فعال سیاسی را سال ۱۴۱۴اعلام کرد و هیچگونه اشاره ای به اجرای ماده ۱۳۴ که باید طبق روال در مورد پرونده او اعمال گردد نداشت.
 
آرش صادقی در سوم آبان ماه هم زمان با بازداشت همسرش «گلرخ» طی نامه ای اعلام کرد بود که در اعتراض به نحوه بازداشت و نقض های مکرر قانونی در پرونده همسرش و همچنین اعاده دادرسی مجدد و نیز آزادی همسرش، دست به اعتصاب غذا می زند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید