انتقال و بستری آرش صادقی در بیمارستان / مخالفت با تمدید مرخصی گلرخ ایرایی / تصویر

«آرش صادقی» زندانی سیاسی محبوس در بند هشت زندان اوین عصر روز جاری پس از گذشت چهار روز از اعتصاب غذای اعتراضی  ۷۱ روزه خود به  بیمارستان طالقانی منتقل و بستری شد. همچنین علیرغم وعده های داده شده از سوی دادستانی با تمدید مرخصی  «گلرخ ابراهیمی ایرایی» همسر این زندانی سیاسی مخالفت شده و او را جهت تحمل ادامه حبس به زندان احضارکرده است.
 به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی ومدنی، آرش صادقی سحرگاه روز جاری نیزدرپی «تپش قلب، افت فشار و تنگی نفس» به بهداری زندان منتقل شده بود. او پس از گذشت چهارروز از پایان اعتصاب غذا و وخامت جسمی اش، عصر روزجاری به بیمارستان  طالقانی منتقل و با نظرمتخصصان در این بیمارستان، پس از انجام آندسکوپی  بستری شد.
همچنین علیرغم وعده های مسئولین، دادستانی با تمدید مرخصی گلرخ ایرایی، همسر این زندانی مخالفت  کرده و او را جهت ادامه تحمل حبس  به زندان اوین احضار کرده است.
یک منبع نزدیک به گلرخ و آرش صادقی طی گفتگویی با کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفته است ” نماینده دادستان (حاجیلو) در زمان اعتصاب آرش قول داده بود تا زمان اعاده دادرسی، گلرخ ایرایی می تواند بیرون باشد و این مرخصی تمدید خواهد شد. او حتی تخلفات صورت گرفته در پرونده خانم ایرایی را نیز پذیرفته بود. اما حتی یک روز نیز با مرخصی گلرخ تمدید نشد و او را جهت ادامه حبس به زندان احضار کرده اند. این رفتار به نوعی فریب این زوج است و مسئول این خلف وعده هم دادستانی است.”
پیش تر طی آزمایشات صورت گرفته ازسوی  پزشکان گفته شده بود “به علت اعتصاب غذای طولانی مدت روده آقای صادقی دچار چسبندگی  شدید شده است. همچنین کلیه های وی به دلیل کمبود آب ، جمع شده و کلیه سمت چپ ۷۰ درصد و کلیه چپ ۲۰ درصد  دچار آسیب دیدگی شده اند. به گفته  پزشک، کلیه سمت راست آقای صادقی در آینده هرگز مانند سابق کارایی خود را نخواهد داشت.
همچنین پزشک قانونی پس از معاینه دقیق آقای صادقی گزارش کرده  بود خطر به کما رفتن و حتی فوت وی وجود دارد.
آرش صادقی در سوم آبان ماه هم زمان با بازداشت همسرش «گلرخ» طی نامه ای در اعتراض به نحوه بازداشت و نقض های مکرر قانونی در پرونده همسرش و همچنین اعاده دادرسی مجدد اعلام اعتصاب غذا کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل