پایان مرخصی و بازگشت اسماعیل عبدی به زندان

 
«اسماعیل عبدی» عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران و از فعالین صنفی معلمان ایران که پیش تر بعد از ظهر روز شنبه یازدهم دی ماه به مرخصی اعزام شده بود، روز گذشته یکشنبه ۱۹ دی ماه با پایان مرخصی و عدم تمدید آن به زندان بازگشت.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، اسماعیل عبدی در ۶ تیرماه ۹۴ پس از وقایع اعتراضی فرهنگیان ایران نسبت به نابسامانی های آموزش و پرورش ،به عنوان نماینده شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان سراسر کشور برای شرکت در اجلاس جهانی معلمان قصد رفتن به کانادا را داشت که به شکل غیر قانونی بازداشت شد ودر دادگاه بدوی در بهمن ماه همان سال با ریاست قاضی صلواتی به ۶ سال زندان محکوم شد و حکم صادره از سوی شعبه ۳۶  دادگاه تجدید نظر استان تهران تایید شد.
 
این عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان ایران در اعتراض به حکم بازداشت غیر قانونی همزمان با هفته معلم به اعتصاب غذای نامحدود در بازداشتگاه اوین روی آورد با تشکیل کمپین های حمایتی و حمایت گسترده معلمین و فعالین مدنی بعد از گذشت ۱۶ روز با قید وثیقه ی ۳۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.
 
اسماعیل عبدی به همراه وکیل خود خانم سمانه اسد خانی ابتدا در ۱۲ خرداد ماه ۹۵ در شعبه ۳۶ تجدید نظر حضور یافت و ادامه دادرسی به جلسه ی بعدی موکول شد که دادگاه تجدید نظر در ۲۴ شهریورماه جلسه ی دوم خود را نیز برگزار کرد.
 
کیفر خواست این پرونده براساس تجمعات صنفی معلمان در ۱۰ اسفند ماه ۹۳ و ۱۷ اردیبهشت ماه ۹۴ بود.
 
این حکم ۱۶ مهرماه به وکیل اسماعیل عبدی ابلاغ شده بود.
 
اسماعیل عبدی نخستین بار در ۲۷ ماه ژوئن ۲۰۱۵ توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت شد، و این زمانی بود که او قصد داشت برای شرکت در هفتمین کنگره آموزش بین الملل که در ژوئیه ۲۰۱۵ در شهر اوتاوا برگزار شد، ویزا بگیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل