شش فعال سیاسی روستای دیل گچساران روانه زندان شدند

روز گذشته، شش فعال سیاسی اهل روستای دیل گچساران در استان کهکیلویه و بویراحمد جهت تحمل محکومیت حبس، روانه زندان گچساران شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «مجتبی پور حسن، عباس محمد صادق پور، مهران زکی نژاد، احسان ارشدی، محمدرضا مبارکی و عبدالله علیرضا نژاد»، شش فعال سیاسی اهل روستای دیل از توابع گچساران در استان کهکیلویه و بویر احمد جهت تحمل دو سال حبس، روز گذشته خود را به زندان گچساران معرفی کردند.
لازم به یاد آوری است، در هجده بهمن سال ۹۰ درپی یک شعار نویسی به صورت گسترده در دهستان دیل، وضعیت این روستا توسط نیروهای بسیجی بومی، اداره اطلاعات و اطلاعات تحت نظر قرار گرفت.

دور دوم شعار نویسی همزمان با حضور آیت الله ملک حسینی نماینده خبرگان استان، با شعارهای تندتری علیه این مسئول و دیگر مسئولان از جمله رهبر ایران همراه شد.

پس از چند دوره شعار نویسی، اطلاعیه ای در رابطه با «آگاهی مردم و ظلم ستیزی و جریانات سال هشتاد و هشت» در حدود صد و پنجاه برگه در «شب تاسوعای سال ۹۲» در این روستا پخش شد.

با تشدید جو امنیتی منطقه گچساران پیش از مراسم «۹دی»، یکی از فعالین سیاسی این روستا با نام «عباس صادق‌پور» با مقداری اطلاعیه در مسیر دیل-گچساران در تاکسی توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران همراه راننده بازداشت و کسی از وی اطلاعی نداشت.

شب چهارم دی‌ماه سال ۹۲ هفت شهروند دیگر اهل این روستا که با آقای صادق پور به گونه‌ای ارتباط داشتند، همگی توسط این نهاد بازداشت شدند.
اسامی و اطلاعات تکمیلی این شهروندان:

۱- حمید مظاهری؛ کارمند حراست شرکت نفت، دانشجوی ترم آخر روابط عمومی
۲- عباس صادقپور؛ لیسانس الهیات و فوق لیسانس حقوق، دانشجوی دکتری حقوق
۳- مجتبی پورحسن؛ لیسانس زبان انگلیسی، نشسته آموزش و پرورش
۴- محمدرضا مبارکی؛ لیسانس مکانیک، دانشجوی ستاره داره، هشتاد و هشت
۵- مهران زکی نژاد؛ لیسانس مدیریت، بیکار
۶- احسان ارشدی؛ لیسانس حسابداری کارگر شرکت نفت
۷- عبدالله علیرضا نژاد؛ دیپلم، بیکار
۸- حمید بزرگ‌زاده؛ کارشناس ارشد صنایع

نهایتا شش تن از این شهروندان بازداشت شده، عباس محمدصادق پور، احسان ارشدی، عبداله علیرضا نژاد، محمدرضا مبارکی، مهران زکی و مجتبی پورحسن، به احکام حبس تعزیری و تعلیقی و منع عضویت در احزاب، گروهها و دستجات سیاسی محکوم شدند.
بنا بر حکم صادره در دادگاه انقلاب گچساران این شهروندان توسط قاضی یوسف احمدی هر کدام با اتهامات «توهین به رهبری دو سال حبس تعزیری و فعالیت تبلیغی علیه نظام یک سال حبس با مجازات تکمیلی منع عضویت در احزاب، گروهها و دستجات سیاسی به مدت دوسال» محکوم شدند.

بر اساس حکم صادره ذیل مواد ۵۰۰ و ۵۱۴ قانون مجازات اسلامی و اعمال ماده ۱۳۴ (تجمیع احکام) توسط دادگاه انقلاب گچساران این شهروندان هر کدام با اتهامات “توهین به رهبری” به دو سال حبس تعزیری و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس و نیز مجازات تکمیلی منع عضویت در احزاب، گروهها و دستجات سیاسی به مدت دوسال محکوم شدند.

با اینحال دادگاه به دلیل فراهم بودن شرایط تعلیق، یکسال از مجموع حبس صادر شده در این حکم را به مدت دو سال به تعلیق درآورد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید