انتقال ریبوار عبداللهی فعال کارگری به زندان مرکزی سنندج

ریبوار عبداللهی فعال کارگری و عضو کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکلهای کارگری روز یکشنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۳۹۴ جهت اجرای حکم یک سال حبس تعزیری خود به شعبه ۴ احضار و سپس به زندان مرکزی سنندج منتقل شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ،پیشتر این فعال کارگری در ۱۹ آذر ماه ۱۳۹۳، از سوی ماموران امنیتی اداره اطلاعات سنندج احضار و بازداشت شده بود و درروز دوشنبه ۸ دی‌ ماه ۱۳۹۳، پس از ۲۰ روز با قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت از زندان آزاد شد.
ریبوار عبداللهی همچنین در روز جمعه ۲۱ آذر‌ماه ۱۳۹۳، توسط ماموران اطلاعات سنندج به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و در پی آن به بیمارستان توحید سنندج منتقل شد.
گفته شده این فعال کارگری پس از ضرب و شتم و وخامت وضعیت جسمانی، توان تکلم نداشته و ساعت در دو شب ماموران لباس شخصی اطلاعات بدون اتمام سرم او را به قرنطینه زندان مرکزی سنندج منتقل کرده بودند.
.
این فعال کارگری و و عضو کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکلهای کارگری در دادگاه اولیه (شعبه یک) از سوی قاضی سعیدی به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود .
این حکم در دادگاه تجدید نظر استان کردستان بررسی و مجددا حکم یک سال زندان برای وی ابقاء گرددید.
کمیته ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری ضمن محکوم کردن حکم ریبوار عبداللهی خواستار آزادی فوری و بی قید وشرط نامبرده و تمامی کارگران ، فعالین کارگری و زندانیان سیاسی دربند می باشد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید