۱۳ آبان ماه چهارمین سالگرد اعدام شیرکو معارفی

چهار سال پیش در سپیدەم ١٣ آبان ماه نظام حاکم با استفاده از سلاح پوسیده ارعاب و اعدام، فعال سرشناس کرد شیرکو معارفی را بدون اطلاع خانواده و وکیل خود در زندان مرکزی سقز به دارآویخت.
 
شیرکو معارفی در تاریخ ٩ آبانماه سال ١٣٨٧ بازداشت و پس از سپری کردن ٣ ماه در اداره اطلاعات سپاه پاسداران در سقز به اتهام “همکاری با کومەلە ” از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب سقز با ریاست “دادورشایق” به اعدام محکوم شد.
 
این فعال سرشناس کرد، ساعت ۶ بامداد روز ١٣ آبان چهار سال پیش در سالن ملاقات زندان مرکزی سقز اعدام شد.
 
در چهارمین سالیاد مرگ شیرکو جای دارد همه ما بر راه دمکراسی‌خواهانه، انسانی و عدالت‌جویانه وی تأکید کنیم. همبستگی و اتحاد آن روزها را بیاد آوریم و تأکید کنیم که قدرت ما در با هم بودنمان است.
 
از این رو تمامی انسان‌های آزادیخواه و دموکرات را فرامی‌خوانیم که در چهارمین سالگرد این عزیز از شکوه این شهید و تمامی شهدای راه آزادی انسان دفاع کنند و سکوت در برابر این اقدامات غیرانسانی، از سوی هیچ وجدان بیداری نباید پذیرفته شود و از تمامی مردم ایران و بخصوص مردم مبارز کردستان می‌خواهیم که با اعتراض خود اعدام فعالان سیاسی را محکوم کرده و به سران نظام جمهوری اسلامی اعلام نمایند که فرزندان آنها در زندانها تنها نخواهند بود.
 
در پایان ما به عنوان “کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی”، کمپینی که دفاع از شیرکو معارفی و تمامی زندانیان سیاسی و مدنی را به عهده داشته و دارد از کلیه نهادهای فوق و مجامع بین‌المللی خواهان مداخله موثر و فعال و فوری هستیم زیرا جان، مال و امنیت زندانیان سیاسی و مدنی در خطر جدی می‌باشد و همان گونه که روز به روز بر آمار فعالین محکوم به اعدام افزوده می‌شود و دستگاه قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران در پی اعدام یکایک این فعالین می‌باشد براساس مداخه موثر و حمایت تمامی انسانهای آزاده و مجامع بین‌المللی در مقطع حساس کنونی از زندانیان سیاسی و مدنی مانع از وقوع هر فاجعه وتراژدی دیگری می‌باشد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید