شکنجه شدید و کشیدن ناخن های افشین حسین پناهی در اداره اطلاعات سنندج

افشین حسین پناهی زندانی سیاسی کُرد هنگامی که در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج بوده، توسط ماموران وزارت اطلاعات بشدت شکنجه شده و بطوری که ناخن های وی را کشیدەاند و به وی کابل برق نیز وصل کردند.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانی سیاسی کە بە تازگی بە زندان مرکزی سنندج منتقل شدە در اداره اطلاعات شهر سنندج بشدت شکنجه شده و تمام ناخن های دو پایش را کشیده اند. همچنین به او کابل برق نیز وصل کرده اند.
امجد حسین پناهی فعال حقوق بشر و برادر این فعال مدنی که به تازگی به هشت سال و نیم محکوم شده به کمپین گفته که برادرش چند ماه پیش که در بازداشت اداره اطلاعات شهر سنندج بوده، بشدت مورد شکنجه قرار گرفته و هم اکنون هم در زندان سنندج وضعیت جسمی خوبی ندارد.
 
برادر این زندانی سیاسی می گوید که تمام اینها برای این بوده که افشین را برای فحاشی و تهمت زدن علیه خانواده اش به تلویزیون بکشانند. اما او زیر شکنجه تسلیم نشده و اینک در زندان سنندج در وضعیت جسمی بدی بسر می برد. افشین بر اثر شکنجه از ناحیه سر و زانو و کمر دچار آسیب شدید شده ولی با اینحال از رسیدگی پزشکی محروم است.
 
افشین حسین پناهی فعال مدنی کُرد که چندی هفته پیش از سوی دادگاه انقلاب سنندج به اتهام تبلیغ علیه نظام و برگزاری مراسم نوروز به هشت سال و نیم حبس محکوم شد.
 
قابل ذکر است که افشین حسین پناهی که سابقه همکاری با نهادهای محیط زیستی را در کارنامه خود دارد، در سال ۹۰ طی پیگیری پرونده مرگ مشکوک برادرش”اشرف حسین پناهی” به اتهام ” تبلیغ علیه نظام” یک سال را در زندان سپری کرده است
 
گفتنی است برادر کوچکتر افشین “رامین حسین پناهی” که از فعالان سیاسی کُرد است علی‌رغم گذشت بیش از ۱۶۰ روز وی همچنان در بازداشتگاه اطلاعات سپاه در سنندج نگهداری می‌شود.
 
رامین حسین پناهی، فعال سیاسی در تاریخ اول تیرماه توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در بازداشتگاه سپاه بسر می برد.
 
 
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید