رامین حسین‌پناهی به اعدام محکوم شد

رامین حسین پناهی زندانی سیاسی کُرد محبوس در زندان مرکزی سنندج به اعدام محکوم گردید.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دادگاه انقلاب سنندج طی حکمی رامین حسین‌پناهی، زندانی سیاسی کُرد را به اعدام محکوم کرد. این حکم امروز پنج‌شنبه پنجم بهمن‌ماه به وی ابلاغ شده است.
 
رامین حسین پناهی به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در کومله” بە اعدام محکوم شدە است. حسین احمدی‌نیاز، وکیل مدافع آقای حسین‌پناهی، با تایید این خبر به کمپین گفت که به این حکم اعتراض خواهد کرد. آقای احمدی‌نیاز همچنین تأکید کرد که عضویت موکلش «در یک گروه سیاسی مخالف نظام نباید مبنایی برای صدور حکم اعدام باشد».
 
وکیل مدافع این فعال سیاسی تأکید کرد که موکلش دست به اسلحه نبرده و صرفا عضو حزب کومله بوده است.
 
اولین جلسه‌ی دادگاه این زندانی سیاسی کُرد، روز دوشنبه بیست و پنجم دی‌ماه در شعبه‌ی یک دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی “سعیدی” و یک قاضی دیگر برگزار شد.
 
این زندانی سیاسی کُرد، پس از تحمل بیش از ۲۰۰ روز بازداشت در سلول‌های انفرادی اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات نوزدهم دی‌ماه سال جاری به زندان سنندج منتقل شده بود.
 
پس از دستگیری رامین حسین‌پناهی، خانواده او در نامه‌ای به عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران، خبر دادند که چند تن از اعضای خانواده او نیز به گفته آنان، موقتا «به گروگان گرفته شدند».

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید