برگزاری جلسه بازپرسی نجیبه صالح‌زاده در دادگستری شهرستان سقز

امروز یکشنبه ۸ بهمن‌ماه، نجیبه صالح زاده همسر فعال کارگری محمود صالحی، با حضور در شعبه سوم دادگستری شهرستان سقز تفهیم اتهام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نجیبه صالح زاده فعال اجتماعی کُرد، صبح امروز مورخ ۸ بهمن‌ماه سال جاری در شعبه سوم  دادگستری شهرستان سقز به اتهام تبلیغ علیه نظام تفهیم اتهام شد.

محمود صالحی فعال کارگری و همسر نجیبه صالح زاده، در این رابطه در صفحه فیس‌بوک خود نوشت:«روز یکشنبه مورخ ۸بهمن۹۶، نجیبه صالح زاده به اتهام نخ‌نما (تبلیغ علیه نظام) در شعبه سوم دادیاری دادگستری شهرستان سقز تفهیم اتهام شد. نجیبه صالح زاده در همان شعبه بازپرسی و با قرار وثیقه (جواز کسب) آزاد شد و پرونده جهت تصمیم نهائی به شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان سقز ارجاع شد.»

این فعال اجتماعی کُرد، پیش‌تر روز یکشنبه اول بهمن طی یک تماس تلفنی به شعبه سوم دادیاری دادگستری شهرستان سقز احضار شد. علت احضار او «گزارش اداره اطلاعات شهرستان سقز» اعلام‌شدو طی این احضاریه  از نجیبه صالح زاده در خواست شد،طی پنج روز خود را به دادگستری معرفی کند.

نجیبه صالح زاده، سخنگوی کمیته حمایت از محمود صالحی فعال کارگری بود.

گفتی است، نجیبه صالح زاده پیش‌تر نیز در روز هفدهم خردادماه سال ۱۳۹۵ از سوی شعبه دوم دادیاری دادگستری شهرستان سقز به اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری تفهیم اتهام شده بود.

آقای صالحی همسر نجیبه صالح زاده از فعالان کارگری شناخته‌شده در ایران است که چند ماه پیش در آبان ماه سال جاری جهت حکم یکسان حبس تعزیری برای تحمل یک سال زندان بازداشت‌شده بود. او در سال‌های اخیر چند بار بازداشت‌شده است.

محمود صالحی از پایه‌گذاران کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری است.

بازداشت اخیر محمود صالحی در حالی بود که او به خاطر وضعیت جسمی نیاز به مراقبت پزشکی داشت و به هنگام بازگشت از بیمارستان توسط افراد لباس شخصی بازداشت و به زندان منتقل شد. بعد از بازداشت او، سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای از مقام‌های جمهوری اسلامی خواست تا محمود صالحی را فوراً و بدون قید و شرط آزاد کنند و تا زمان آزادی، از دسترسی فوری و منظمش به مراقبت‌های پزشکی تخصصی در خارج از زندان اطمینان حاصل کنند.

محمود صالحی در دوم آذرماه سال جاری از زندان آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید