بدیع حسین‌پناهی توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد

«بدیع حسین‌پناهی» فعال مدنی کُرد دیروز جمعه ۲۸ فروردین‌ماه، توسط نیروهای اداره اطلاعات دهگلان دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال داده شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، نیروهای لباس شخصی وزارت اطلاعات، دیروز جمعه ۲۸ فروردین‌ماه ۱۳۹۴، «بدیع حسین‌پناهی» فعال مدنی و زندانی سیاسی در زندان‌های قروه و بندرلنگه، در منزل پدری‌اش در روستای «قروچای» از توابع شهرستان دهگلان بازداشت شد.

گفته شده نیروهای امنیتی درباره دلیل بازداشت و محل نگهداری این فعال مدنی توضیحی نداده‌اند.

یک منبع مطلع در این باره به کانون گفت: «نیروهای امنیتی اطلاعات روز جمعه راس ساعت ١٢:٣٠ به وقت محلی، به خانه پدری این فعال کُرد یورش برده و بعد از جستجوی کامل منزل، بدیع را بازداشت و تمام وسایل شخصی‌اش را بردند.»

بدیع حسین‌پناهی برای اولین بار در سال ١٣٨٨، توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و یک سال را در زندان قروه به سر برد. او پس از آزادی دوباره در اوایل بهمن‌ماه ۱۳۹۲، از سوی نیروهای امنیتی بندر کیش بازداشت شد. او چند ماه پیش با قید وثیقه از زندان آزاد شده بود.

badeh hossein panahi- hrkurd.com

بدیع حسین پناهی، پسرخاله انور حسین‌پناهی دیگر فعال مدنی کُرد است که سال گذشته پس از سپری کردن شش سال زندان، با قید وثیقه و همچنین تبعید به خارج از محل زندگی خود، از زندان مرکزی سنندج آزاد و هم‌اکنون در تبعید و در خارج از کردستان به ‌سر می‌برد.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل