انتقال سهیل عربی از بند ۷ زندان اوین به قرنطینه بند ۱ و نگرانی مادر این زندانی از وضعیت او +فایل صوتی

روز گذشته ۹ بهمن ۱۳۹۶ سهیل عربی زندانی سیاسی که در اعتراض به ضرب و شتم و انتقال دو فعال مدنی آتنا دائمی و گل‌رخ ابراهیمی به زندان قرچک ورامین در پنجمین روز از اعتصاب غذای خود بسر می‌برد از بند ۷ زندان اوین به بند قرنطینه ۱ سالن این زندان منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز گذشته ۹ بهمن ۱۳۹۶، مسئولان زندان اوین از سهیل عربی زندانی سیاسی محبوس دربند ۷ زندان اوین که در پنجمین روز اعتصاب غذای اعتراضی خود در حمایت از دو فعال مدنی آتنا دائمی و گلرخ ابراهیمی  و انتقال این دو به زندان قرچک بسر می‌برد، خواستند  تا دست از اعتصاب غذای خود بردارد و با مسئولان زندان در این رابطه همکاری کند که او با این درخواست مسئولان زندان به‌شدت مخالفت کرد.

یک منبع مطلع در این رابطه به گزارشگر کمپین گفت: بنا به این در خواست مسئولان زندان اوین، درگیری  شدید بین سهیل عربی زندانی سیاسی با مسئولان زندان به دلیل عدم پذیرش درخواست آنها از سوی او  صورت گرفت و مسئولان زندان، سهیل را تهدید کردند که اگر با این درخواست مخالفت کند و با آرامش، حاضر به انتقال نشود با نیروی گارد مواجه و به سلول انفرادی منتقل خواهد شد.

«فرنگیس مظلوم» مادر سهیل عربی روز گذشته در بی‌خبری از وضعیت فرزند خود فایل صوتی‌ای را در اختیار کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گذاشته است که در پی می‌آید:

سهیل عربی به‌خاطر نوشتن مطالبی انتقادی در اینترنت ابتدا به حکم مراجع قضایی جمهوری اسلامی به «سب النبی» متهم و به اعدام محکوم شد هرچند حکم وی بعدا به ۷ سال حبس تقلیل یافت.

پیش‌تر آتنا دائمی و گلرخ ایرایی که از کوشندگان حقوق بشر به‌شمار می‌روند روز چهارشنبه با ضرب و شتم به زندان قرچک ورامین منتقل شدند.

آتنا دائمی فعال حقوق کودکان به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت و توهین به رهبری و بنیانگذار جمهوری اسلامی به هفت سال حبس، و گلرخ ایرایی بخاطر نوشتن داستانی منتشر نشده درباره سنگسار و سوزاندن قرآن، به اتهام اهانت به مقدسات و تبلیغ علیه نظام به شش سال حبس محکوم شده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید