وخامت وضعیت جسمانی آرش صادقی در ششمین روز از اعتصاب غذا

امروز ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ وضعیت جسمانی آرش صادقی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر که در اعتراض به ضرب و شتم، توهین و تبعید همسرش گلرخ ایرایی و آتنا دائمی  در ششمین روز از  اعتصاب غذا بسر می‌برد وخیم گزارش‌شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانی سیاسی در اعتراض به انتقال همراه با ضرب‌وشتم همسرش گلرخ ایرایی و هم‌چنین آتنا دائمی از زندان اوین به زندان قرچک (شهرری) دور تازه‌ای از اعتصاب غذای خود را از روز جمعه (۶ بهمن)  آغاز و در ششمین روز از اعتصاب غذای خود قرار دارد.

یک منبع آگاه  در این خصوص به گزارشگر کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفت: «آرش صادقی در ششمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود در زندان گوهردشت (رجایی‌شهر) کرج با خون‌ریزی روده و تنگی نفس ناشی از عفونت ریه روبه‌رو شده است.»

این منبع آگاه در ادامه گفت: ریه‌های آرش صادقی بیش‌تر از قبل دچار عفونت شده، همچنین روده بزرگ او نیز دچار عفونت شدید شده است به طوری که آرش خون بالا می آورد.. او در شرایط جسمی وخیمی قرار دارد و به‌شدت کاهش  وزن پیداکرده است.

آرش صادقی در اعتصاب غذای ۷۲ روز خود در اعتراض به بازداشت همسرش در زمستان سال گذشته، به‌شدت آسیب جسمی دیده، آسیب‌هایی که در سایه عدم رسیدگی پزشکی بدتر نیز شده است.

آسیب‌هایی نظیر: تحلیل ماهیچه‌های قلب، آسم، ازدست دادن کلیه راست و آسیب شدید به کلیه چپ، چسبندگی روده، کاهش وزن شدید، نارسایی کبد و زخم معده شدیدو…

از سوی دیگر، سالن ۱۰ بند ۴ زندان رجایی شهر که آرش صادقی و دیگر زندانیان سیاسی در آن محبوس هستند، از امکانات اولیه‌ای همچون پتوی کافی، وسایل گرمایشی، تهویه و یخچال محروم است و بیشتر زندانیان آن در اثر سرما و برودت هوا به عفونت سینوس و ریه مبتلا شده‌اند و به دلیل عدم دسترسی به مواد غذایی تازه، مشکلات شدید گوارشی پیداکرده‌اند.

گفتی است با وجود سرما و بیماری زندانیان در این بند، بوفه زندان  از فروختن پتو به دستور غلامرضا ضیایی رییس وقت زندان گوهردشت به آنها خودداری می کند.

همچنین زندانیان سیاسی این بند دسترسی به تلفن نداشته و زمان ملاقات هفتگی‌شان در روزهای چهارشنبه نیز با دستور غلام‌رضا ضیایی، رییس زندان کاهش پیداکرده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید