افشین و رامین حسین پناهی به سلول انفرادی منتقل شدەاند ؛ با شکنجه و فشار دست از اعتصاب غذا نمیکشیم

افشین و رامین حسین پناهی به سلول انفرادی منتقل شدەاند ؛ با شکنجه و فشار دست از اعتصاب غذا نمیکشیم.
 
افشین و رامین حسین پناهی، این دو فعال زندانی کە از هفتم بهمن ماه در اعتراض بە صدور حکم اعدام برای رامین حسین پناهی دست بە اعتصاب غذا زدەاند،روز گذشته طی تماسی با خانوادە خود اعلام داشتند کە بعد از دیدار مسئولان زندان و نمایندە وزارت اطلاعات با آنها، اعلام داشتند کە تا رسیدن بە خواستەهایشان دست از اعتصاب غذا بر نمیدارند، آنها همچنین طی پیامی گفتەاند کە همگان بداند، ما با شکنجه و فشار دست از اعتصاب غذا نمیکشیم.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،این دو فعال زندانی، صبح امروز چهارشنبه، بدستور مسئول زندان مرکزی سنندج به سلول انفرادی منتقل شدند.
 
از طرفی دیگر محمد حسین پناهی پدر سالخورده و ٧٨ سالە “افشین و رامین حسین پناهی” بعد از شنیدن اعلام اعتصاب غذای پسرانش، از سە روز پیش در خانه خود دست به اعتصاب غذا زده است.
 
افشین و رامین حسین پناهی دو تن از زندانیان سیاسی محبوس در زندان مرکزی سنندج در اعتراض به صدور حکم اعدام برای رامین حسین پناهی توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب سنندج از هفتم بهمن ماە با نگارش نامه‌ای به مسئولان زندان اعلام اعتصاب غذا کردند.و اعتصاب غذای این دو فعال سیاسی و مدنی کماکان ادامەدارد.
 
گفتنی است که روز پنج شنبه پنجم بهمن ماه “دادگاه انقلاب سنندج” طی حکمی رامین حسین‌پناهی، زندانی سیاسی کُرد را به اعدام محکوم کرد. این فعال سیاسی پیش‌تر در ۲۶ دی‌ماه سال جاری در شعبه اول دادگاه انقلاب محاکمه شده بود.
رامین حسین پناهی فعال سیاسی روز جمعه ۲ تیر ماه امسال در شرایطی که تنها و به قصد دیدار با مادر مریض خود به سنندج رفته بود، به ضرب گلوله نیروهای سپاه زخمی و سپس بازداشت شد. ماموران سپاه مدعی شدند وی با آنها درگیری مسلحانه داشته است، ولی وکیل، خانواده و حتی خود این زندانی موضوع درگیری مسلحانه را قویاً رد می‌کنند. خانواده‌ی این فعال سیاسی کُرد بر این باورند که “رامین در هیچ درگیری مسلحانه‌ای شرکت نداشته و این تنها سناریوی وزارت اطلاعات است تا از خانواده حسین پناهی به علت سابقه فعالیت‌های سیاسی‌شان انتقام بگیرند.
رامین حسین پناهی به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در کومله” به اعدام محکوم شده است.
اولین جلسه‌ی دادگاه این زندانی سیاسی کُرد، روز دوشنبه بیست و پنجم دی‌ماه در شعبه‌ی یک دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی “سعیدی” و یک قاضی دیگر برگزار شد.
این زندانی سیاسی کُرد، پس از تحمل بیش از ۲۰۰ روز بازداشت در سلول‌های انفرادی اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات نوزدهم دی‌ماه سال جاری به زندان سنندج منتقل شده بود.
افشین حسین پناهی فعال مدنی و برادر رامین حسین پناهی هم مدتی پیش در دادگاه انقلاب شهر سنندج به هشت سال و نیم زندان محکوم شد.این فعال مدنی که سابقه همکاری با نهادهای محیط زیستی را در کارنامه خود دارد، دو ماه پیش در شعبه یکم دادگاه انقلاب به ریاست قاضی سعیدی دادگاه انقلاب شهر سنندج به اتهام برگزاری مراسم نوروز و همکاری با یکی از احزاب کردی به هشت سال و نیم زندان محکوم شد.
افشین حسین پناهی مورخ ۵ تیرماه امسال پس از بازداشت برادرش، رامین حسین پناهی در منزل شخصی خود دستگیر شده بود.
این فعال مدنی که سابقه همکاری با نهادهای محیط زیستی را در کارنامه خود دارد، در سال ۹۰ طی پیگیری پرونده مرگ مشکوک برادرش”اشرف حسین پناهی” به اتهام ” تبلیغ علیه نظام” به یک سال محکوم و آن را سپری کرده بود.
پیش‌تر در ۹ تیرماه ، سازمان عفو بین الملل که مقر آن در لندن است با انتشار بیانیه ای، بازداشت رامین حسین پناهی و چهار عضو خانواده اش را به مثابه ” ناپدید شدن اجباری” خواند و خواستار آشکارا شدن سرنوشت و محل نگهداری آنان و همچنین شفاف سازی در رابطه با وضعیت رامین حسین پناهی شده است شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل