محمود معصومی در اعتراض به بازداشت خود دست به اعتصاب غذا زد

محمود معصومى، فعال مدنى که روز گذشته از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود در اعتراض به بازداشت غیر قانونی خود از امروز ۱۳ بهمن در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمود معصومی که به همراه لیلا فرجی در منزلش از سوی ماموران امنیتی دستگیر و به زندان اوین منتقل شده بود در اعتراض به این بازداشت از امروز ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ دست به اعتصاب غذا زده است.

یک منبع آگاه در این خصوص به گزارش‌گر کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفت:« لیلا فرجی بعد از چند ساعت بازجویی و بازداشت از سوی نیروهای امنیتی با ضبط لوازم شخص از قبیل تلفن همراه و کامپیوتر شخصی  آزاد شد.»

روز گذشته حداقل هفت، فعال مدنی در شهرهای تهران، بهبهان و کرمانشاه بازداشت شده‌اند.شیما بابایی و همسرش داریوش زند در بهبهان، سعید اقبالی در کرمانشاه و محمود معصومی، لیلا فرجی و بهنام موسیوند در تهران ازسوی ماموران امنیتی بازداشت شدند.

دلیل بازداشت همزمان این فعالان مدنی در شهرهای مختلف ایران مشخص نیست.

محمود معصومی پیش تر به حکم قاضی مقیسه رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران،  به دلیل حضور در تجمعات اعتراضی، ارتباط با خانواده های زندانیان بازداشت شده و توهین به رهبری به ۱۲ سال حبس محکوم شده بود.

گفتنی است داریوش زند همسر شیما بابایی و محمود معصومی اخیرا در تظاهرات سراسری دی‌ماه در شهر تهران بازداشت و  با قرار کفالت موقتا تا روز دادگاه از زندان اوین آزاد شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید