انتقال سعید اقبالی از کرمانشاه به بند ۲۰۹ زندان اوین

سعید اقبال، فعال مدنی که روز ۱۲ بهمن از سوی ماموران امنیتی در  کرمانشاه دستگیر شده بود به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سعید اقبال فعال مدنی امروز صبح ۱۴ بهمن ۹۶ با پرواز از کرمانشاه به تهران و سپس بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است.

یک منبع آگاه در رابطه با انتقال سعید اقبالی از کرمانشاه به گزارشگر کمپین دفاع از زندانیان سیاسی گفت:‌« سعیداقبالی صبح امروز باپرواز از کرمانشاه به تهران و سپس بند ۲۰۹وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین منتقل شد، او به اتهام تبلیغ علیه نظام باید فردا در شعبه ۶بازپرسی دادسرای اوین(مقدسی) حاضر شود.»

سعید اقبال پیش تر به همراه تنی چند از فعالان مدنی روز ۱۲ بهمن از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

اسامی برخی از بازداشت شدگان که تا این لحظه به تایید کمپین دفاع از زندانیان سیاسی ومدنی قرار گرفته از این قرار است: شیما بابایی و همسرش داریوش زند در بهبهان، سعید اقبالی در کرمانشاه (انتقال به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین)، محمود معصومی، لیلا فرجی، بهنام موسیوند،سعید صیفی،نادر افشاری و فرزادکاردان در تهران.

گفتی است، لیلا فرجی بعد از چند ساعت بازجویی و بازداشت از سوی نیروهای امنیتی با ضبط لوازم شخص از قبیل تلفن همراه و کامپیوتر شخصی  آزاد شده و محمود معصومى، فعال مدنى در اعتراض به بازداشت غیر قانونی خود از ۱۳ بهمن در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده است.

لازم به توضیح است، سعید اقبالی به همراه گلرخ ابراهیمی همسر آرش صادقی، پیش‌تر در ۳ بهمن ۱۳۹۵ از سوی ماموران امنیتی دستگیر شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید