خوزستان؛ ۲۳ فعال کارگری بازداشت شدند

در پی تداوم اعتصابات کارگری شرکت نیشکر هفت‌تپه صبح امروز مورخ ۱۵بهمن‌ماه۹۶ نیروهای امنیتی گارد ویژه ۲۳ تن از کارگران را که در بین آن ها اسماعیل بخشی و کرامت پام دو تن از نمایندگان کارگران  نیز بودند، بازداشت کردند.

به گزارش کمپین زندانیان سیاسی و مدنی، کارگران شرکت نیشکر هفت تپه از روز دوشنبه ۲۳ دی‌ماه سال جاری در خصوص عدم پرداخت معوقه ۵ ماهه خود اعتصاب کرده بودند، این اعتصابات در روز های گذشته شدت گرفته بطوری‌که صبح امروز دست‌کم بیست و سه تن از کارگران این واحد صنفی از سوی پرسنل گارد ویژه بازداشت شدند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران با اعلام این گزارش و فراخوانی در رابطه با کارگران بازداشتی هفت تپه در صفحه تلگرامی خودنوشت: «۲۳نفر از کارگران بازداشتی شرکت نیشکر هفت تپه را که اسماعیل بخشی و کرامت پام از نماینده های کارگران نیز جزوشان هستند با دستبند و پابند از پاسگاه هفت تپه به دادگستری شوش حرکت دادند.»

کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه پیش‌تر در روز ۱۷ دی اعتصاب کرده بودند اما در پی قول کارفرما برای تحقق خواست‌هایشان به اعتصاب خود پایان دادند. با این همه، آنها اعلام کردند که چنانچه خلف وعده‌ای صورت گیرد، اعتصاب خواهند کرد.

کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه بارها در اعتراض به وضعیت خود، ‌از جمله پرداخت نشدن دستمزد و حق بیمه خود تجمع و اعتصاب کرده‌اند. این اعتراض‌ها از زمان واگذاری این واحد به بخش خصوصی، شدت بیشتری گرفته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل