درگیری مامورین امنیتی و دراویش گنابادی در منطقه پاسداران تهران

شب گذشته نیروهای امنیتی در مقابل منزل نورعلی تابنده، قطب دروایش گنابادی، در گلستان هفتم منطقه پاسداران تهران حضور پیدا کرده و با جمعی از دراویش که در اعتراض به این موضوع در محل حضور داشتند، در گیر شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از سایت مجذوبان نور نزدیک به دراویش گنابادی، شنبه شب گذشته ۱۴ بهمن، در اطراف منزل نورعلى تابنده در خیابان گلستان هفتم در منطقه پاسداران تهران، تعدادى از مأمورین امنیتى و انتظامى  حضور یافتند که این امر باعث نگرانى در میان دراویش شده و اعتراضان آن ها به این موضوع را در پی داشت.

دراویش در حمایت از  دکتر نورعلی تابنده و اعتراض به این حرکت در محل حاضر شده و خواهان خروج فوری ماموران امنیتی از اطراف منزل قطب دروایش گنابادی شدند.

این دومین بارى است که ماموران امنیتی و سپاه، طى روزهاى گذشته به بهانه‌هاى استقرار گشت کنترل منطقه در این مکان حاضر مى‌شوند.

همچنین براساس تصاویر منتشر شده در کانال تلگرامی مجذوبان نور در شب گذشته درگیری بین نیروهای امنیتی و دراویش در اطراف منزل دکتر تابنده روی داده و تصاویر و ویدئوهایی از این درگیری در این صفحه و دیگر صفحات اجتماعی منتشر شده است.

روز یکشنبه ۱۵ بهمن، فایلی صوتی از سخنان  نورعلی تابنده، حقوقدان و قطب ۹۰ ساله دراویش سلسله داویش گنابادی، منتشر شد که با انتقاد از «رفتارهای تحریک‌آمیز» گفته است: «زحمتی برای آرامش کشور کشیده شده است.هر چند به قیمت زدن توی سر ما بوده است، ولی به هر حال مملکت آرام است. بیهوده آن شلوغ نکنید. کسی نیست که نسبت به منزل و جان من سوقصدی داشته باشد. آنها می‌خواهند خود را نشان دهند. این کار غلطی است.»

حضور مقامات امنیتی و انتظامی در محل و گفتگو با دراویش

سایت مجدوبان نور گزارش داده است؛در پی حضور چند تن از مقامات انتظامی و امنیتی از جمله سردار مصدق رئیس پلیس منطقه، دراویش مجدداً نگرانی خود را از حضور غیرقانونی و تحریک‌کننده‌ی نیروهای سپاهی و لباس‌شخصی اعلام کرده و عنوان کردند ما از‌‌ همان لحظات اول با پلیس ۱۱۰ برای کنترل منطقه تماس گرفته و تصاویر و شماره پلاک‌های خودرو‌های مذکور را به جهت پیگیری و شناسایی این افراد تسلیم مأموران کلانتری کردیم اما نه‌تنها پیگیری خاصی صورت نگرفت بلکه تحریکات و تردد خودرو‌های حاوی افراد لباس‌شخصی مسلح تا صبح ادامه یافت.
سردار مصدق پس از شنیدن نگرانی و گلایه‌های دراویش با ذکر این موضوع که با منش آرام دراویش آشنایی دارد، قول پیگیری نیروهای مزاحم شب گذشته و متوقف کردن دخالت نیروهای لباس‌شخصی و سپاهی در منطقه را به دراویش داد.
وی همچنین بنا به خواست دراویش قول داد نیروهای گارد و موتورسوار که در خیابان‌های اطراف حضور دارند، در اسرع وقت منطقه را ترک کنند.

در پایان دراویش اعلام کردند تا بازگرداندن کامل آرامش به منطقه و تعهد متقن نسبت به جلوگیری از اقدام افراد خودسر بر حضور پرشمار خود در این محل ادامه خواهند داد.

همچنین بر اساس گزارش برخی وسایت های حقوق بشری گفته شده، «حکم بازداشت نورعلی تابنده قطب دروایش گنابادی به اتهام اقدام علیه «امنیت ملی» توسط شعبه ۳ دادسرای امنیت صادر شده و شب گذشته امنیتی‎ها آمده بودند که او را با خود ببرند.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید