نامه وکیل محمد‌علی طاهری به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

احمد خسروی یکی از وکلای محمدعلی طاهری، طی نامه‌ای به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی وضعیت شکایت موکل خود در این کمیسیون شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  احمد خسروی در این نامه با اشاره به این که محمد علی طاهری  نزدیک به ۷ سال است که در بازداشت بسر می‌برد و با توجه به رای دیوان ‌عالی‌ کشور که در شکایت به تفصیل در مورد آن  توضیح داده شده است، خواستار رسیدگی هر چه سریع تر به وضعیت موسس عرفان حلقه شد.

متن این نامه که یک نسخه آن در اختیار کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی قرار گرفته را در ادامه بخوانید:

ریاست محترم کمیسون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی
با نثار سلام
احتراما؛ پیرو شکایت قبلی که به تاریخ ۹۶/۱۰/۲۳ به وکالت از آقای محمدعلی طاهری بنیانگدار دو طب مکمل فرادرمانی و سایمنتولوژی- نظربه دلایل ذیل‌الذکر رسیدگی عاجل مورد استدعاست.
۱- موکل قریب به ۷ سال است که در بازداشت بسر می‌برد و با توجه به رای دیوان ‌عالی‌ کشور که در شکایت به تفصیل توضیح داده شده است بلافاصله باید آزاد می‌شده‌است.
۲- برابر ماده ۲۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری در هرصورت در جرایم موجب مجازات اعدام، نمی‌توان متهم را بیش از دوسال بازداشت نمود. براساس محتویات پرونده، هجدهم بهمن ماه، هفت سال تمام است که در بازداشتگاه بند ۲-الف زندان اوین بسر می‌برد. زیبنده جمهوری اسلامی نیست که شخصی اینچنین مورد بی‌مهری و ناعدالتی قرار گیرد و صدای مظلومیتش به جایی نرسد.
۳- موضوع این پرونده و البته عدم رسیدگی قانونی در مورد آن موجب شده که محافل بین‌المللی و حقوق بشری با دستاویز قرار دادن آن محکومیت‌های متعددی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی صادر نمایند.
بنابراین خواهشمند است با تسریع در رسیدگی و احقاق حقوق حقه ایشان، به تمام مباحث در این زمینه پایان داده و به تمام جهانیان ثابت نمایید که جمهوری اسلامی که حاصل خون صدها هزار شهید است، در اجرای عدالت و قانون هیچگونه تبعیضی قایل نمی‌شود.

با احترام مجدد
وکیل آقای محمدعلی طاهری
احمد خسروی

گفتی است، پس از اینکه حکم صادره محمد علی طاهری، مبنی بر اعدام از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، مجددا از سوی دیوان عالی کشور نقض شد، پرونده  محمد علی طاهری با نظر قضات دیوان برای رسیدگی مجدد به شعبه هم‌عرض  شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارجاع  داده شد .

محمود علیزاده طباطبایی یکی دیگر از وکلای محمدعلی طاهری در مصاحبه ای که  روز یکشنبه ۲۴ دی ماه با ایسنا انجام داده بود اظهار کرد: موکلش به دادگاه آورده شد اما به دلیل این‌که دادگاه مرا به عنوان وکیل‌مدافع نپذیرفت، موکلم هم اعلام کرد که بدون حضور وکیل‌مدافع‌ در جلسه دادگاه حاضر نمی‌شود، جلسه دادگاه تشکیل نشد.

بنا به گفته محمود علیزاده، مدت دو سال بازداشت موقت محمد عیل طاهری  فردا  ۱۸ بهمن‌ماه به اتمام می‌رسد و  دادگاه موظف است قرار بازداشت موقت را تبدیل به قرار سبک‌تری کند، ولی در حال حاضر  با توجه  پیگیری های انجام شده اقدام صورت نگرفته است.

محمدعلی طاهری، مؤسس «عرفان حلقه»، ۶۰ ساله و متولد کرمانشاه است. او در سال ۱۳۸۰ موسسه‌ای به نام «عرفان حلقه» با تمرکز فرادرمانی و طب مکمل در تهران تأسیس کرد.

او در سال ۱۳۸۹ برای اولین‌بار به اتهام اقدام علیه امنیت کشور از سوی نیروهای وزارت اطلاعات دستگیر و برای ۶۷ روز در زندان اوین تحت بازجویی قرار گرفت.

نسخه اصلی نامه احمد خسروی یکی از وکلای محمدعلی طاهری، به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید