بی خبری کامل از وضعیت دو فعال کارگری در سنندج

از علت بازداشت و وضعیت کنونی کوروش بخشنده و نظام صادقی دو فعال کارگری اطلاعاتی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ازعلت بازداشت و وضعیت کنونی کوروش بخشنده فعال کارگری اهل سنندج که در عصر روز شانزدهم اسفند ماه ۱۳۹۳ در نزدیکی منزلش توسط ماموران امنیتی بازداشت شد وبه مکان نامعلومی منتقل شد اطلاعاتی در دست نمی باشد.
پیشتر کوروش بخشنده در بیمارستان رجایی تهران، تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته بود. پزشک معالج وی را از انجام برخی فعالیت‌های روزانه منع کرده بود و قرار گرفتن در شرایط استرس‌آور را به صورت اکید، برای سلامتی وی مضر دانسته بود.
اداره اطلاعات سنندج قرار بازداشت وی را برای مدت یک ماه دیگر تمدید نموده است.
همچنین از علت بازداشت و وضعیت جسمی نظام صادقی دیگر فعال کارگری اهل کامیاران و عضو کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکلهای کارگری اطلاعاتی در دست نیست.
پیشتر نظام صادقی در سال ۱۳۸۶ به مدت یک سال در زندان مرکزی سنندج بازداشت بود. همچنین وی در سال ۱۳۹۱ به همراه۶۰ فعال کارگری به علت حضوردر مجمع عمومی اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری در شهر کرج بازداشت شد وبه مدت چهار روز در زندان قزلحصار کرج بازداشت بازداشت بود.
این مجمع عمومی ششمین مجمع عمومی این کمیته و برای بررسی وظایف جاری، شرایط تشکل‌های صنفی، انتخابات اعضا و هیات مدیره بوده است.
در این بازداشت که با حمله ناگهانی شمار زیادی از افراد لباس شخصی و نیروی انتظامی همراه بود، نیروهای امنیتی اقدام به تیراندازی و ضرب و شتم شدید حاضران در جلسه کرده بودند.
به گفته یکی از اعضای خانواده وی که نخواست نامش فاش شود “نظام صادقی در حال حاضر در اداره اطلاعات سنندج بازداشت می باشد”.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید