انتقال علی باقری به دادسرای شازند

علی باقری کنشگر مدنی، صبح روز جاری از زندان مرکزی اراک به دادسرای شازند منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز جاری ۲۴ بهمن ۱۳۹۶، علی باقری زندانی سیاسی محبوس در بند قرنطینه زندان مرکزی اراک به دادسرای شهر شازند برای حضور در جلسه بازپرسی منتقل شد.

یک منبع آگاه در این خصوص به گزارشگر کمپین گفت:«امروز سه شنبه ٢۴ بهمن، قرار بر این بود که جلسه بازپرسی علی باقری بدون خبر قبلی و اطلاع به خانواده برگزار شود، خوشبختانه با هوشیارى مردم، خانواده و دوستان آگاه شده و توانستند به مدت بسیار کوتاهی با وی ملاقات داشته باشند.»

این منبع اگاه در ادامه گفت: «امروز جو دادسرا بشدت امنیتی بود. مسئولان زندان اراک به علی باقری اجازه ملاقات و صحبت  با خانواده را نمی دادند، اما با پیگیری و اعتراض، خانواده توانستند یک ملاقات بسیارکوتاهی امروز در دادگستری داشته باشند. علی باقری پس از دادسرا به زندان مرکزی اراک منتقل شد. از نتیجه برگزاری جلسه بازپرسی تا این لحظه اطلاعی نتوانستیم کسب کنیم.»

گفتنی است، پیش‌تر علی باقری ومحمد نجفی دو فعال مدنی شهر شازند که پی‌گیر پرونده وحید حیدری از کشته‌شدگان در بازداشتگاه کلانتری ۱۲ اراک بودند، بعد از ظهر ۲۵ دی ماه سال جاری ازسوی ماموران امنیتی بازداشت و به زندان اراک منتقل شدند.

بر اساس گزارش های ارسالی به کمپین گفته شده است ، محمد نجفی و علی باقری از اهالی شازند در قرنطینه زندان اراک بدون حق تماس تلفنی و ملاقات نگهداری می شوند و بهزاد علی بخشی دیگر فعال مدنی اهل شازند نیز  بند ۸ این زندان منتقل شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید