کریم زرگر، مسئول یک موسسه عرفانی در زندان رجایی شهر اعدام شد

اعدام

۲۴ بهمن ۱۳۹۶، کریم زرگر که سوابقی همچون مدیر کل سابق سیمای برون مرزی، مدیر پخش شبکه اول سیما، رئیس دانشکده صدا و سیما و صاحب امتیاز و مدیر مسئول ماهنامه گزارش فیلم را در پرونده خود دارد، در زندان رجایی شهر کرج اعدام شده است.

بنا به گزارش رکنا، حکم اعدام مردی که «یک مؤسسه عرفان قلابی» دایر کرده بود، اجرا شده است. در این گزارش به نام فرد اعدام شده و تاریخ اعدام اشاره نشده است. با این وجود شواهد حکایت از آن دارد که منظور از این گزارش کریم زرگر بوده که به همراه مرجان داوری در مهر ماه ۱۳۹۴ بازداشت و هردو نفر در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی با اتهام «افساد فی الارض» به اعدام محکوم شده بودند.

روز ۲۴ بهمن سال جاری، سازمان های حقوق بشری گزارش شده داده بودند، کریم زرگر  که به همراه مرجان داوری ذیل موضوع تبلیغ و ترویج جنبش نوپدید عرفانی “اکنکشار”، به اتهاماتی از جمله فساد فی الارض به اعدام محکوم شده بود در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد.

اکنکار (به انگلیسی: eckankar) جنبش معنوی جدیدی است که در ۱۹۶۵ در ایالات متحده بنیان گذاشته شد. این جنبش ادعا می کند با ممارست معنوی ممارست کنندگان را به تجربه آنچه پیروانش «نور و صوت الهی» می‌نامند، قادر می‌سازد.

وحید مشکانی فراهانی، وکیل کریم زرگر، در گفت‌وگو با سازمان حقوق بشر ایران، اعدام موکل خود را در زندان رجایی شهر کرج تأیید کرد و گفت: «اجرای حکم اعدام را با وجود تاکید قانون بر اینکه این حکم باید در حضور وکیل اجرا شود به من اعلام نکردند.»

علاوه بر حکم دادگاه انقلاب، کریم زرگر در پرونده دیگری تحت اتهام «تجاور به عنف» نیز در شعبه ششم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به اعدام محکوم شده بود ولی به گفته وکیل وی، حکم اعدام برای اتهام افسادفی الارض به اجرا درآمده است.

کریم زرگر سوابقی همچون مدیر کل سابق سیمای برون مرزی، مدیر پخش شبکه اول سیما، رئیس دانشکده صدا و سیما، صاحب امتیاز و مدیر مسئول ماهنامه گزارش فیلم، بازیگر و مدیر تولید فیلم عروسی خوبان، کارگردان فیلم مدرسه رجایی را در پرونده خود داشته است.

منابع مطلع به سازمان حقوق بشر ایران گفتند که دیوان عالی کشور، حکم اعدام مرجان داوری را نقض کرده و پرونده را برای بررسی مجدد به شعبه هم‌عرض ارجاع داده است.

کریم زرگر، رئیس سابق دانشکده صدا و سیما که چندی پیش به همراه مرجان داوری ذیل موضوع تبلیغ و ترویج جنبش نوپدید عرفانی “اکنکار”، به اتهاماتی از جمله فساد فی الارض به اعدام محکوم شده بود در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید