درگیری پلیس و دراویش در تهران؛ سه مامور پلیس کشته و تعداد زیادی از دراویش گنابادی تاکنون بازداشت شدند

تجمع دراویش گنابادی در منطقه پاسداران تهران در اعتراض به ادامه بازداشت نعمت الله ریاحی، یکی از دارویش  به درگیری با پلیس و خشونت کشیده شد.

این تجمع اعتراضی روز دوشنبه ۳۰ بهمن در اعتراض به بازداشت نعمت‌الله ریاحی، از دراویش گنابادی ساکن شهرکرد که روز ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ از سوی مأموران امنیتی  در تهران بازادشت شده بود صورت گرفت.  

این درویش گنابادی ساکن شهرکرد، برای حمایت از قطب دراویش در جریانات اخیر گلستان هفتم به تهران آمده بود.

به گزارش مجذوبان نور نزدیک به دراویش گنابادی، تاکنون بیش از ۲۰۰ درویش گنابادی طی شب گذشته و صبح امروز در منطقه پاسداران، بخصوص خیابان‌ گلستان هفتم و اطراف آن توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی بازداشت شدند و اطلاعی دقیقی از محل نگهداری این افراد در دست نیست.

 سعید منتظرالمهدی، سخنگوی پلیس ایران نیز گفته است که در حمله یک اتوبوس به جمع مأموران نیروی انتظامی در محدوده خیابان پاسداران، سه مأمور کشته شده‌اند.

کانال تلگرامی مجذوبان نور نزدیک به دراویش گنابادی گزارش کرده است، دویست درویش گنابادی با شکستگی‌های متعدد در نواحی سر،‌ دست و پا و همچنین خونریزی و با همان وضعیت ناگوار بازداشت به مکان‌های نامعلومی منتقل شده اند.

این کانال تلگرامی اضافه کرد، تعدادی از دراویش زن را به مرکز امنیتی خیابان وزرا و پس از آن به زندان اوین منتقل کرده اند و از سرنوشت تعداد زیادی از دراویش مرد اطلاعی در دست نیست.

گزارش شده است، نیروهای انتظامی برای متفرق کردن معترضان بصورت پرشماری همراه با تجهیزات ضدشورش در کوی گلستان هفتم منطقه پاسداران حاضر شدند.

به گزارش مجذوبان نور به نقل از  شاهدان عینی افراد  لباس‌شخصی پس از ضرب و شتم گسترده دراویش حاضر در گلستان هفتم و بازداشت تعداد زیادی از آنها، به درب منزل دکتر نورعلی تابنده قطب دراویش هجوم آورده و اقدام به دادن شعار برعلیه دراویش و کوبیدن درب منزل ایشان شده اند.

کانال تلگرامی همین سایت گفته، طی تماس‌های ناموفق با افراد حاضر در گلستان هفتم، شاهد قطعی ارتباط خطوط تلفن همراه و کندی شدید اینترنت در منقطه بودیم.

همچنین خبرهای ضد و نقیضی از به قتل رسیدن محمد ثلاث، یکی از دراویش گنابادی، به گوش می‌رسد.
محمد ثلاث روز گذشته در گلستان هفتم توسط نیروهای امنیتی مجروح و بازداشت شد. این اتفاق چند ساعت قبل از حمله‌ی اتوبوس به سمت ماموران پیش آمده است.به گفته‌ی شاهدان عینی وضعیت محمد ثلاث هنگام بازداشت بسیار وخیم بوده است.

گفتنی است این تجمع و درگیری‌ها حدود دو هفته پیش نیز بین نیروهای امنیتی و لباس شخصی با دراویش در مقابل خانه نورعلی تابنده، قطب دراویش  صورت گرفته بود.

طی سال‌های اخیر تعداد زیادی از دراویش گنابادی به اتهام‌‌های امنیتی بازداشت و زندانی شده‌اند. در برخی از آخرین بازداشت‌ها، ایوب قاسمی از دراویش طریقت نعمت‌اللهی گنابادی به اتهام جتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی توسط نیروهای امنیتی در محل کارش دستگیر، و به زندان رجایی شهر منتقل شد. حسین پیرهادی از دراویش خرم آباد و ذبیح‌الله‌ گردپور، عبدالله رضاییان و محسن آزادی‌فر نیز از دراویش شهر کوار به تازگی بازداشت شده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید