مجید توکلى از زندان آزاد شد+تصویر

مجید توکلی زندانی سیاسی و عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر از زندان آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، مجید توکلى روز سه شنبه ٣١ فروردین ماه سال جاری، با اعطای مرخصى سه روزه از زندان رجایى شهر کرج آزاد شد.
پیشتر تاریخ آزادى این فعال دانشجویى ۲۰ اریبهشت ۱۳۹۴ اعلام شده است، شنیده ها حکایت از این دارد که این تمدید مرخصى به آزادى قطعى وى منجر خواهد شد.

مجید توکلی در ۱۶ آذرماه ۱۳۸۸ در جریان اعتراضات آن سال به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری پس از یک سخنرانی در محوطه دانشگاه به هنگام خروج در حضور جمع کثیری از دانشجویان این دانشگاه توسط نیروهای لباس شخصی و امنیتی پس از ضرب و شتم شدید بازداشت شد.
علی توکلی نیز در۲۶ آذرماه همان سال در گفتگویی، ضرب و شتم برادرش هنگام بازداشت را تایید کرد و گفت: «آن جور که شاهدان اظهار کرده‌اند و ما شنیده‌ایم گویا یک ون سفیدرنگ بدون پلاک و یک پژوی ۴۰۵ که پلاک دولتی داشته‌است آنها را تعقیب می‌کنند. سر چهار راه کالج به شدت آن‌ها را می‌زنند و بعد هم با خودشان می‌برند.»
یک روز پس از دستگیری مجید توکلی، خبرگزاری فارس عکسی از او را با چادر و مقنعه منتشر کرد و بیان کرد که وی قصد داشته است با لباس مبدل از دانشگاه فرار کند.
این اقدام به موجی از حمایت‌ها از مجید توکلی منجر شد به‌طوری که صد‌ها نفر از مردان در نقاط مختلفی از دنیا اقدام به پوشیدن چادر یا روسری و انتشار عکس خود در فضای مجازی کردند.
این فعال دانشجویی به اتهامات توهین به رهبری و توهین به ریاست جمهوری ،تبلیغ علیه نظام ، اقدام علیه امنیت ملی درروز ۳۰ دی ماه ۱۳۸۸ از سوی شعبه ١۵دادگاه انقلاب تهران به هشت سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از فعالیت سیاسی و پنج سال ممنوعیت از خروج از کشور محکوم شد.
مجید توکلی در سال ۱۳۹۱ ، جایزه بین‌المللی صلح دانشجویی را به خود اختصاص داد.
کمیته اهدای این جایزه متشکل از نمایندگان دانشجویان جهان در نروژ اعلام کرده بودند که این جایزه به دلیل شهامت و تلاش مجید توکلی برای ارتقای دمو کراسی، صلح و آزادی به او اهدا می‌شود.

Majid tavakoli 2_Kampein.info

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید