علیرضا فرشی از زندان اوین آزاد شد

علیرضا فرشی فعال آذربایجانی پس از نزدیک به ۲ ماه بازداشت از زندان اوین آزاد شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علیرضا فرشی فعال ملی – مدنی آذربایجانی اهل مرند روز یکشنبه ۳۰ فروردین‌ماه ۱۳۹۴، پس از نزدیک به ۲ ماه بازداشت از زندان اوین آزاد شد. اتهام و مقدار وثیقه‌ی این فعال آذربایجانی مشخص نشده است.
وی روز ۲ اسفندماه ۱۳۹۳، مصادف با روز جهانی زبان مادری، از سوی ماموران امنیتی در منزل شخصی خود در شهر تهران بازداشت شد.
گفته شده در روزهای قبل از بازداشت این فعال مدنی، او به دلیل “فعالیت‌هایش در کمپین کسب مجوز برای برگزاری مراسم در روز جهانی زبان مادری” به مراجع قضایی در شهر تهران احضار شده بود.
بنا به گزارش وب‌سایت اویان نیوز، علیرضا فرشی پیش‌تر روز ۲ اسفندماه ۱۳۹۲، همزمان با روز جهانی زبان مادری، به همراه اکبر آزاد، منصور فتحی، عزیز فرشی، اسرافیل سلطانیان و چند تن دیگر از شهروندان آذربایجانی به دلیل شرکت در مراسم بزرگداشت روز جهانی زبان مادری در نسیم شهر تهران، از سوی ماموران امنیتی بازداشت شد.
در روزهای پس از این مراسم نیز بهنام شیخی، حمید منافی نادارلی، رستم کاظم‌پور و محمود اجاقلو نیز از سوی ماموران امنیتی بازداشت شدند.
پیش‌تر علیرضا فرشی به دلیل سر دادن شعار در یک مراسم پیاده‌روی خانوادگی در خرداد سال ۸۸، در پارک ائل‌گولی تبریز، بازداشت و ضمن اخراج از هیات علمی دانشگاه آزاد جلفا در دادگاه انقلاب به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل