انتقال بهنام ابراهیم‌زاده به بهداری زندان رجایی شهر در پی درگیری با مسوولان زندان

«بهنام ابراهیم‌زاده» زندانی سیاسی محبوس در رجایی شهر کرج، دیروز در پی درد شدید در ناحیه گردن به بهداری زندان منتقل شد. این انتقال به دنبال اعتراض و درگیری این زندانی و هم‌بندیان وی با مسوولان زندان صورت گرفته است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «بهنام ابراهیم‌زاده» فعال کارگری و کودکان کار محبوس در بند دارالقرآن زندان رجایی شهر کرج، دیروز دوشنبه ۲۹ فروردین‌ماه ۱۳۹۴، به علت درد شدید ناشی از آرتروز گردن درخواست انتقال به بهداری کرد که با پاسخ منفی مسوول بند روبرو شد. وی به همراه سه هم‌بندی دیگر خود، دست به اعتراض زده که در نهایت پس از درگیری لفظی و شکستن مقاومت مسوولان بند، این زندانی سیاسی به بهداری منتقل شد.
گفته شده «بهنام ابراهیم‌زاده»، «علیرضا فراهانی»، «فرید آزموده» و «رضا کاهه» برای احقاق حقوق انسانی‌شان، استفاده و برخورداری از درمان و امکانات پزشکی مناسب، برخورداری از کلاس‌های فنی حرفه‌ای، استفاده از کتابخانه و داشتن کتاب و همچنین در اعتراض به عدم انتقال بهنام ابراهیم‌زاده به بهداری و ممانعت از اعزامش به مراکز درمانی خارج از زندان، با «سید نجم‌الدین حسینی» مسوول بند دارالقرآن، درگیری لفظی شدیدی داشته‌اند. این اعتراض در نهایت منجر به انتقال ابراهیم‌زاده به بهداری زندان رجایی شهر شده است.
یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی که نخواست نامش فاش شود به کمپین گفت: “بهنام به دلیل درد شدید و آرتروز گردن و وضعیت بینایی و سوزش چشمانش به بهداری رفته بود. در بهداری وی را به صورت سرپایی معاینه کرده، ولی برای اعزامش به بیمارستان‌های خارج از زندان موافقت نکرده‌اند.”
این منبع همچنین افزود: “سید نجم‌الدین حسینی مسوول بند دارالقرآن به بهنام ابراهیم‌زاده گفته که در صورت انتقالش به بهداری زندان وی باید مبلغ ۸۰ هزار تومان برای ویزیت بهداری و مبلغ ۸۰۰ هزار تومان برای درمان دندان‌هایش پرداخت نماید. همچنین او باید بابت اتاق ۶ متری که در بند ٢ زندان رجایى شهر معروف به دارالقرآن به همراه دیگر هم‌بندیان خود محبوس است، هزینه‌ای را به عنوان اجاره پرداخت کند.”
«بهنام ابراهیم‌زاده» از سوی «سید نجم‌الدین حسینی»، مسوول بند دارالقرآن که داماد «امیریان» رییس بند دارالقران نیز است، بار‌ها جهت انتقالش به بند زندانیان خطرناک و محکوم به اعدام، مورد تهدید قرار گرفته و هر بار نیز از اعزام درمانی این زندانی به بیرون از زندان ممانعت کرده است.
این زندانى سیاسى و فعال حقوق کودکان کار اکنون نزدیک به ۵ سال است که در زندان به سر می‌برد. او ابتدا در خردادماه ۱۳۸۹، بازداشت و به تحمل ۵ سال حبس محکوم شد. وی پس از بازگشایى پرونده جدید و محاکمه در دى‌ماه ۱۳۹۳، مجددا به تحمل ۹ سال و نیم زندان محکوم شد.
«بهنام ابراهیم‌زاده» پس از ابلاغ حکم جدید، در بند ٢٠٩ زندان اوین بازجویى و سپس به قرنطینه زندان رجایى شهر منتقل شد. او در نهایت با تصمیم مسوولین زندان به بند ٢ زندان رجایى شهر مشهور به دارالقرآن منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید