گزارش اختصاصی کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی از تجمع پنجم اسفندماه شاگردان محمدعلی طاهری/ تصویر و ویدئو

تنی چند از شاگردان محمدعلی طاهری، پنجم اسفندماه ۱۳۹۶ در فرانکفورت با تجمعی مقابل سرکنسولگری ایران اعتراض خود با به روند رسیدگی به پرونده محمدعلی طاهری، زندانی عقیدتی محبوس در زندان اوین نشان دادند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، تجمع پنجم اسفندماه در فرانکفورت توسط حامیان محمدعلی طاهری، همزمان با جلسه دادگاه این زندانی عقیدتی در تهران برگزار شد. اجتماع‌کنندگان و شرکت‌کنندگان در تجمع از تمامی زندانیان عقیدتی و سیاسی، فعالان مدنی، دراویش بازداشتی و … حمایت کردند و خواستار آزادی عقیده و بیان در ایران و همینطور آزادی بی قید و شرط زندانیان در بند چون محمدعلی طاهری، نرگس محمدی، آرش صادقی، سهیل عربی، گلرخ ایرایی، نازنین زاغری، آتنا دائمی، دراویش زندانی و سایر زندانیان سیاسی و عقیدتی را خواستار شدند.

بیانیه‌ای توسط یکی از حاضرین در تجمع قرائت شد، یک نسخه از آن در اختیار کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی قرار گرفت. متن آن در ادامه آمده است:

«ما جمعی از شاگردان محمدعلی طاهری در مورخه ۲۴ فوریه، ۵ اسفندماه ۱۳۹۶، مقابل سرکنسولگری ایران در فرانکفورت جمع شدیم، تا اعتراض خود را بر روند ناعادلانه و غیرقانونی بازداشت آقای طاهری اعلام نموده و تاکید می نماییم که “تا آزادی بی قید و شرط ایشان به اعتراضات خود در سرتاسر دنیا ادامه خواهیم داد.”

با توجه به نامه اخیر محمدعلی طاهری به دادستان کل کشور در تبیین دلایل الزام صدور حکم برائت از اتهام واهی و کذب افساد فی الارض و فک بازداشت موقت غیرقانونی‌شان، دادگاه اخیر آزمونی است در جهت راستی آزمایی و نمایش استقلال قوه قضاییه ایران.

انتظار می رود «قاضی صلواتی» با عنایت به دوبار نقض حکم دادگاه در دیوان عالی کشور در باب اتهام افساد فی الارض که در نتیجه شرارت افرادی مغرض و با ابزارهای غیرانسانی و به دور از اصول دین‌مداری اعم از فریب مجتهدین برای گرفتن فتوای ارتداد تا ساخت مستندهای سراسر کذب، با استقلال رای نسبت به اتمام بازداشت غیرقانونی آقای طاهری، رای صادر نمایند.»

محمدعلی طاهری در اعتراض به “عدم تائید وکلای خود از سوی دادگاه و ادامه‌ی حبس غیرقانونی‌اش” از روز ۱۸ بهمن‌ماه (به گفته برخی منابع ۱۷ بهمن ماه) دست به اعتصاب غذا زد و بنا به وعده مسئولان قضای مبنی بر رسیدگی به وضعیت پرونده اش، بعداز ظهر چهارشنبه ۲ اسفندماه، به اعتصاب غذای خود پایان داد.

این زندانی عقیدتی بارها به علت عدم رسیدگی به وضعیتش در زندان دست به اعتصاب غذاهای طولانی مدت زده است.

محمدعلی طاهری پس از اتمام دوران محکومیت ۵ ساله خود، از زندان آزاد نشد و مجدداً با اتهام “افساد فی‌الارض” به دلیل فعالیت‌های مشابهی که پیش‌تر در سال ۱۳۹۰ بابت آنها محکوم شده بود، متهم شد.

پیش‌تر محمدعلی طاهری شکایتی را درخصوص وضعیت مبهم خود به رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ارائه کرده بود که توسط وکلای وی در حال پیگیری است.

گزارش شده است، مسئولان قضایی تاکنون هیچ پاسخ یا دلیل قانع کننده‌ای برای ادامه این حبس و روند غیرقانونی این پرونده پرفراز و نشیب نداده‌اند.

محمدعلی طاهری، مؤسس «عرفان حلقه»، ۶۰ ساله و متولد کرمانشاه است. او در سال ۱۳۸۰ موسسه‌ای به نام «عرفان حلقه» با تمرکز فرادرمانی و طب مکمل در تهران تأسیس کرد.

او در سال ۱۳۸۹ برای اولین‌بار به اتهام اقدام علیه امنیت کشور از سوی نیروهای وزارت اطلاعات دستگیر و برای ۶۷ روز در زندان اوین تحت بازجویی قرار گرفت.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل