“گفتند حق ندارید جلوی اطلاعات تجمع کنید”

۱۵ روز بی‌خبری کامل از نظام صادقی فعال کارگری بازداشتی در سنندج

با گذشت ۱۵ روز از بازداشت نظام صادقی فعال کارگری، کماکان از دلیل بازداشت و سرنوشت وی خبری در دست نیست. مسوولان امنیتی به خانواده‌اش گفته‌اند: “حق ندارید جلوی اطلاعات تجمع کنید.”

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ماموران امنیتی در حالی از خانواده نظام صادقی خواسته‌اند پیگیر سرنوشت فرزندشان نشوند که هر روز پدر این فعال کارگری به اداره اطلاعات کامیاران احضار می‌شود.

گفته شده یداله صادقی پدر ۵۶ ساله این فعال کارگری، روزانه به دلیل پیگیری وضعیت فرزندش از سوی این نهاد امنیتی تهدید و تحت فشار قرار گرفته است.

یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود در این باره به کمپین گفت: “متاسفانه هیچ خبری از نظام نیست، اما هر روز خانواده‌اش را به اطلاعات احضار می‌کنند. هر روز پدر نظام را به اطلاعات کامیاران می‌برند و می‌گویند که حق ندارید تجمع کنید یا جلوی اطلاعات سنندج بروید.”

پیش‌تر خانواده و برخی از دوستان نظام صادقی فعال کارگری و عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری، در روز سه‌شنبه ۲۵ فروردین‌ماه ۱۳۹۴، در مقابل اداره اطلاعات شهر سنندج تجمع کرده و خواستار اعلام دلیل بازداشت و کسب اطلاع از وضعیت و همچنین آزادی بی قید و شرط این فعال کارگری شدند.

این تجمع در نهایت در پی تماس کوتاه تلفنی نظام صادقی با مادرش که از جانب مامورین اطلاعات صورت گرفته بود، خواستار ترک آنها از محل و پایان تجمع شد.

نظام صادقی متاهل و متولد ۵ مردادماه ۱۳۶۳، از یک سال پیش به اتفاق همسرش در شهر اشنویه اقامت داشته و در زمان بازداشت در ساعت ۱۳:۴۰ روز چهارشنبه ۱۹ فروردین‌ماه ۱۳۹۴، هنگامی که به همراه همسر خود از ترمینال شهر سنندج عازم شهر محل سکونت خود اشنویه بود، از سوی چندین مامور لباس شخصی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

این فعال کارگری ۳۱ ساله، همچنین در سال ۱۳۸۶ به مدت یک سال در زندان مرکزی سنندج بازداشت بود.

او بعدها در سال ۱۳۹۱ به همراه ۶۰ فعال کارگری دیگر، به دلیل حضور در مجمع عمومی اعضای «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری» در شهر کرج بازداشت شد و به مدت چهار روز در زندان قزلحصار کرج در بازداشت بود.

نظام صادقی همچنان در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر سنندج نگهداری می‌شود و کماکان از علت بازداشت، وضعیت و سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید