بازداشت شبانه حداقل۱۰کارگر گروه ملی فولاد در اهواز

شب گذشته، دست کم ده تن از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز  از سوی ماموران امنیتی دراهواز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، در نهمین روز اعتصاب  کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز و تجمعات پی در پی  در مقابل استاداری خوزستان و همچنین راهپیمائی در سطح شهر اهواز، نیروهای امنیتی  شب گذشته  مورخ ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ با در دست داشتن لیستی از کارگران معترض گروه ملی فولاد اهواز به درب منازل این افراد مراجعه و اقدام به بازداشت گسترده کارگران معترض کردند.

اتحادیه آزاد کارگران با تایید این خبر گفت: این بازداشتهای شبانه در مقابل چشمان خانواده های کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز در حالی رخ میدهد که بدنبال پرداخت حقوق آذر ماه کارگران در روز چهارشنبه، نیمه های شب همانروز(چهارشنبه) هیئتی ده نفره وارد شرکت شده و اعلام کرده بودند برای بازدید و بررسی اعتراضات کارگران و توقف تولید از طرف وزرای کار و صنعت، معدن و تجارت آمده اند که با اعتراض و سوال کارگران حاضر در شیفت شب مبنی بر اینکه اگر با هدف بررسی اعتصاب و دلایل توقف تولید آمده اید چرا نیمه شب را برای اینکار انتخاب کرده اید، مواجه شدند.

گفته شده، این بازداشتهای گسترده با دستور دادستانی اهواز صورت گرفته و علاوه بر بیش از ده کارگری که بازداشت شده اند اطلاعات نیروی انتظامی اهواز طی تماسی با بسیاری از کارگران آدرس منازل آنان را طلب کرده است.

گزارش شده است در پی بازداشت گسترده کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز، جمعی از کارگران این واحد صنعتی در پی آگاهی از بازداشت همکاران خود بعد از ظهر امروز دست به تجمع اعتراضی در مقابل دادگستری مرکزی این شهر زدند و خواهان آزادی همکاران بازداشتی خود شدند.

بدنبال این تجمع مسئولین دادگستری به کارگران این تجمع اعلام کرده اند همکاران بازداشتی آنها را فردا برای تعیین تکلیف به شعبه ۱۲ دادگاه انقلاب اعزام خواهند شند.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، تا لحظه دریافت این خبر (صبح جمعه) بازداشت بیش از ۱۰ نفر از کارگران معترض گروه ملی صنعتی فولاد اهواز ازسوی اطلاعات نیروی انتظامی قطعی شده است.

اسامی ۹ نفر از این کارگران به شرح زیر است:

۱-فرهاد اکبریان

۲- مرتضی اکبریان

۳- میثم علی قنواتی

۴- امین مؤمن پور

۵- حسین نیسی

۶- باقردلفی

۷- تقی حسن زاده

۸- هادی عفراوی

۹- مهدی عادل زاده

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید