صدور حکم ۵ سال حبس تعزیری برای محمد علی طاهری

محمدعلی طاهری، زندانی عقیدتی محبوس در زندان اوین روز شنبه ۱۲ اسفندماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به ۵ سال حبس محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمدعلی طاهری، زندانی عقیدتی محبوس در زندان اوین که ۱۸ بهمن ۱۳۹۴، ۵ سال حبس او به پایان رسیده است، روز شنبه ۱۲ اسفندماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی مجددا به ۵ سال حبس تعزیری با “اتهام افساد فی الارض” محکوم شد.

احمد خسروی یکی از وکلای محمدعلی طاهری ضمن تایید این خبر به کمپین گفت :«من با موکل خود صحبت کردم و موکل بنده محمدعلی طاهری گفتند “شنبه ۱۲ اسفندماه در دادگاه حاضر شد و حکم ۵ سال حبس به وی ابلاغ گردیده است” ولی هنوز حکمی به ما به صورت رسمی ابلاغ نشده است.» این حکم تا ۲۰ روز قابل تجدید نظر خواهی‌ است.

محمدعلی طاهری، دوره ۵ سال حبس خود را ۱۸ بهمن ماه ۱۳۹۴ به پایان رسانیده است، بنابراین دو سال از این حکم ۵ سال جدید را پشت سر گذاشته است و با احتساب این دو سال باید سه سال دیگر را در زندان سپری کند.

دادگاه محمدعلی طاهری ۵ اسفندماه ۱۳۹۶ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی در حالی برگزار شد که قوه قضائیه اجازه حضور محمود علیزاده طباطبایی، وکیل دیگر محمدعلی طاهری را به وی نداد.

پیشتر در ویدئویی که در اختیار کمپین قرار گرفته‌بود، محمود علیزاده طباطبایی از احتمال صدور حکم ۵ سال صحبت کرده‌ بود.

این زندانی عقیدتی بارها به علت عدم رسیدگی به وضعیتش در زندان دست به اعتصاب غذاهای طولانی مدت زده است.

محمدعلی طاهری پس از اتمام دوران محکومیت ۵ ساله خود از زندان آزاد نشد و مجدداً با اتهام “افساد فی‌الارض” به دلیل فعالیت‌های مشابهی که پیش‌تر در سال ۱۳۹۰ بابت آنها محکوم شده بود، متهم شد.

محمدعلی طاهری، مؤسس «عرفان حلقه»، ۶۰ ساله و متولد کرمانشاه است. او در سال ۱۳۸۰ موسسه‌ای به نام «عرفان حلقه» با تمرکز فرادرمانی و طب مکمل در تهران تأسیس کرد.

او در سال ۱۳۸۹ برای اولین‌بار به اتهام اقدام علیه امنیت کشور از سوی نیروهای وزارت اطلاعات دستگیر و برای ۶۷ روز در زندان اوین تحت بازجویی قرار گرفت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید