تعویق دادگاه رضا حیدر پور پزشک سابق زندان اوین

دادگاه رضا حیدر پور پزشک سابق زندان اوین ،که در اول اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ به دادگاه فراخوانده شده بود از سوی بازپرس و قاضی پرونده به تعویق افتاد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ازسوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه احضاریه ای به رضا حیدر پورابلاغ شده بودکه نامبرده می بایست دراول اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ دردادگاه حضور پیدا می کرد.این دادگاه به دلایلی نامعلوم از سوی بازپرس و قاضی پرونده به تعویق افتاد.
یک منبع موثق ازوضعیت این زندانی که نخواست نامش فاش شود به «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفت ” در زمان انتقال ستار بهشتی در ۱۰ آبان ماه ۱۳۹۱ به بند ۳۵۰ زندان اوین، رضا حیدر پور به عنوان پزشک کشیک در بهداری زندان اوین مشغول به فعالیت بود. اوپس از معاینه قرار دادن ستار بهشتی و آثار شکنجه و ضرب و شتم مشهود بر بدن وی در گزارشی مفصل مشاهدات خود را به طور کامل ودقیق در پرونده وی درج کرد.از همین روست که نامبرده ابتدا بازداشت و قرار است در اول اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ دادگاهی شود ”

ستار بهشتی کارگر و وبلاگ‌نویسی بود که در تاریخ ۹ آبان ماه ۱۳۹۱ توسط پلیس فتا بازداشت و به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق فعالیت در شبکهٔ اجتماعی و فیس بوک»  از سوی پلیس فتا به شدت شکنجه و موردبازجویی قرار گرفت و در همین جریان درگذشت و در گورستان رباط کریم (محل زندگی‌اش) به خاک سپرده شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید