همزمان با روز جهانی زن، ضرب و شتم و بازداشت تجمع کنندگان در تهران

تجمعی که قرار بود امروز ۱۷ اسفند  به مناسبت روز هشت مارس (روز جهانی زنان) مقابل ساختمان وزارت کار برگزار شود با دخالت نیروهای پلیس به خشونت کشیده شد، گزارش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی درباره خشونت مأموران علیه تجمع‌کنندگان و همچنین بازداشت زنان منتشرشده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، براساسی فراخوانی که پیش‌تر در شبکه های اجتماعی منتشر شد، این تجمع قرار بود، روز ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ به مناسبت روز هشت مارس (روز جهانی زن) مقابل ساختمان وزارت کار برگزار شود که با دخالت پلیس برهم خورد و منجر به بازداشت گروهی از تجمع‌کنندگان شد.

مهدیه گلرو، یکی از فعالان زنان که در این تجمع حضور داشت در توئیترش نوشته است که در تمام کوچه‌ها و روی پل‌های عابر پیاده اطراف ساختمان وزارت کار نیروهای امنیتی مستقر هستند.

او نوشته است: «این میزان از فضای امنیتی باورکردنی نیست حتی اجازه چند لحظه ایستادن نمی‌دهند. ون‌های مخصوص انتقال زندانی و ون گشت ارشاد، موتورهای پرسروصدا و وفور لباس شخصی، این است ۸ مارس در ایران.»

هنوز آمار دقیقی از تعداد بازداشت شدگان در دست نیست٬ اما تعداد بازداشتی‌ها بسیار زیاد گزارش شده است.

شهرزاد همتی، خبرنگار روزنامه شرق در صفحه توئیترش از بازداشت جلوه جواهری، بنفشه جمالی و زهره اسدپور در این تجمع خبر داده است.

آمنه شیرافکن یکی دیگر از خبرنگاران روزنامه شرق هم در توئیتر خود از حضور نیرو‌های لباس شخصی به منظور برخورد با تجمع‌کنندگان خبر داده است.

وی نوشته که ناجا دختران بازداشت شده را  به دادسرای ارشاد تحویل داده است.

در پی رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸، تجمعات و گردهمایی پراکنده فعالان زن نیز با ممنوعیت جدی‌تری روبه‌رو شد.

اسامی برخی از بازداشت شدگان امروز مقابل وزارت کار که فضای شبکه های اجتماعی منتشر شده است به این شرح است:

۱. بنفشه جمالی
۲. زهره اسدپور
۳. مهرداد فلاحی
۴. پرستو الهیاری
۵. علی سالم
۶. جواد عباسی توللی
۷. آزاده بهکیش
۸. آذر گیلانی
۹. پیمان چهرازی
۱۰. بهاره اصلانی
۱۱. اینا قطبی یعقوبی
۱۲. مولود حاجی زاده
۱۳‌. صفرا کریم الدین
۱۴. سوادبه رخش

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید