بازداشت شدگان زنِ تجمع ۸ مارس از زندان قرچک ورامین آزاد شدند

کلیه بازداشت‌شدگان زن شرکت کننده‌ی تجمع ۸ مارس مقابل وزارت کار با قرار کفالت از زندان قرچک ورامین آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، کلیه بازداشت‌شدگان زن حاضر در تجمع ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ (۸ مارس، روز جهانی زنان) مقابل وزارت کار، شامگاه دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ از زندان قرچک ورامین با قرار کفالت آزاد شدند.

گفتنی است، کلیه زنان بازداشتی ۸ مارس (روز جهانی زنان) صبح روز جاری ۲۱ اسفند پس از انتقال به دادسرای مقدس اوین و امضای قرار کفالت توسط کفیل‌هایشان، به زندان قرچک بازگردانده شدند، اما به بستگانشان وعده دادند، آن‌ها را تا بعدازظهر آزاد خواهند کرد.

ویدئویی از لحظه آزادی بازداشت‌شدگان روز زن:

سودابه رخش، مولود حاجی‌زاده، آینا قطبی ، بنفشه جمالی، مرضیه امیری، شهلا انتصاری، زهره اسدپور ،عاطفه خسروی ،آزاده بهکیش، مهشید اسدپور، بهار اصلانی، معصومه اکبری، زهرا احمدی و زهرا آیتی از جمله زنانی هستند که با قرار کفالت آزاد شدند و پس از آزادی به همراه دوستان و خانواده‌هایشان سرود برابری را خواندند.

تجمع ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ مصادف با ۸ مارس و روز جهانی زن مقابل ساختمان وزارت کار بر اساس فراخوان شبکه‌های اجتماعی در حالی برگزار شد که با دخالت پلیس به خشونت کشیده‌شد. گزارش‌ خشونت و ضرب و شتم نیروهای امنیتی با اجتماع کنندگان و بازداشت حاضرین در تجمع، پیشتر در کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی منتشر شده است.

بنا بر آخرین اطلاع، دادستانی وعده‌ی رسیدگی به وضعیت مردان بازداشتی ۸ مارس را چهارشنبه ۲۳ اسفند اعلام کرد. هر چند تعدادی از بازداشت‌شدگان مرد در تجمع ۸ مارس در روزهای ابتدایی با قرار التزام و کفالت آزاد شدند، اما ۵ مرد با نام‌های علی افسونگر، علی سالم،‌ پیمان چهرازی، مهرداد قاضی‌ و جواد عباس توللی، از جمعه ۱۸ اسفند در زندان فشافویه در بازداشت هستند.

۱۷ اسفند ۱۳۹۶ به مناسب هشت مارس روز جهانی زنان، شماری از فعالان مدنی براساس فراخوانی که پیش‌تر در شبکه های اجتماعی منتشر شده‌بود، اقدام به برپایی تجمعی، مقابل ساختمان وزارت کار در تهران کردند. این تجمع با حضور نیروهای انتظامی و ماموران امنیتی به خشونت کشیده شد. براساس گزارشات منتشر شده، ۸۹ نفر (۵٩ زن و ٢۵ مرد) در این تجمع بازداشت شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید