بازداشت ۱۱ فعال مدنی در مریوان

۱۱ تن از  فعال مدنی  شناخته شده در شهر مریوان روز گذشته ۲۱ اسفند ماه، در جریان برگزاری تجمع اعتراضی در حمایت از مردم  عفرین از سوی ماموران امنیتی بازداشت شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز گذشته ۱۲ اسفند ۱۳۹۶، یازده تن از فعال مدنی در تجمعی اعتراضی که در شهر مریوان ساعت ۵ عصر در حمایت از مردم عفرین برگزار شده بود، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

هویت ۹ تن از بازداشت شدگان بر اساس گزارشات و اخبار منتشر شده در وب سایت های حقوق بشری، “«عدنان حسن پور»، «محمد دانش» ، «ناصح باخیشی»، «آرمان غفوری» ،«فرامرز محمدی»، «دیار یزدانی»، «احمد ایرانپناه»، «هیوا فدایی» و «هیوا نادری» اعلام شده است.”

همچنین سایت هه نگاو گزارش داده است که “در جریان این تجمع دو زن نیز بازداشت شده‌اند که از هویت آنها اطلاعی در دست نیست.”

عصر روز گذشته بر اساس فراخوانی که پیش تر در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود، در برخی از شهر‌‌های کردنشین ایران تجمعاتی در حمایت از مردم عفرین برپا شد که نیرو‌های امنیتی اقدام به بازداشت تعدادی از افراد شرکت کننده در این تجمع را کردند.

تا لحظه تنظیم این گزارش  از محل نگهداری و وضعیت افراد بازداشت شده اطلاعی در دست نیست.

عِفرین از شهرهای استان حلب در سوریه می‌باشد. این شهر شمال باختری‌ترین شهر سوریه است؛ که دارای ۳۶۶ روستا بوده به وسعت ۲٫۰۳۳ کیلومتر مربع هست که حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد ودر اطراف شهر عفرین حدود ۴۶۰ هزار نفر در ۷ منطقه ساکن هستند. منطقه عفرین در جریان جنگ سوریه به‌طور کامل تحت تسلط کردستان سوریه درآمد.

در ژانویه ۲۰۱۸، ترکیه با ادعای ریشه‌کنی تروریسم در منطقه، به بخش‌های مختلف عفرین حمله و آن را بمباران کرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید