بهنام موسیوند با تامین وثیقه از زندان اوین آزاد شد

بهنام موسیوند، فعال مدنی که در تاریخ ۱۲ بهمن ماه سال جاری از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بود ساعاتی پیش با سپردن وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت تا برگزاری دادگاه از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بهنام موسیوند ، فعال مدنی که در تاریخ ۱۲ بهمن سال جاری از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین منتقل شده بود. امروز دو شنبه ۲۸اسفند ۱۳۹۶ با تامین وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان اوین آزاد شد.

در تاریخ ۱۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۶، بهنام موسیوند به همراه تعدادی از فعالین مدنی طی یک عملیات سراسری در نقاط مختلف ایران از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند، این افراد  پس از بازداشت به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین منتقل و بدون دسترسی به وکیل مراحل بازجویی و بازپرسی را طی کرده اند. برخی از این بازداشت شدگان با تامین وثیقه به صورت موقت از زندان آزاد شده‌اند. گزارش شده است دادسرای اوین به برخی از این افراد اتهاماتی مانند تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی را تفهیم کرده است.

از فعالان مدنی بازداشت شده در ۱۲ بهمن ۱۳۹۶،  سعید سیفی جهان در تاریخ ۸ اسفندماه، شیما بابایی در ۱۲ اسفندماه، همسر وی داریوش زند نیز در ۱۳ اسفندماه و محمود معصومی در تاریخ ۱۴ اسفندماه سال و نادر افشاری از دیگر فعالان مدنی بازداشت شده در تاریخ ۲۷ اسفندماه سال جاری با  تامین وثیقه از زندان اوین آزاد شده بودند.

این زندانی سیاسی آخرین بار در۱۵ شهریور ماه ۱۳۹۳ به همراه « آرش صادقى»، «گلرخ ابراهیمی ایرایی»، »نوید کامران» از سوی «قرارگاه ثارالله اطلاعات سپاه» در محل کار بازداشت شده بود.

«بهنام موسیوند» فعال سیاسی و مدنی پیش تر درصبح روز دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ جهت سپری کردن ۱۲ ماهمحکومیتش ، خود را به زندان اوین معرفی کرده بود.

گفتنی است،  این فعال مدنی روز  چهارشنبه دهم خردادماه ۱۳۹۶،  با پایان محکومیت از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید