پیام قدردانی و تبریک رضا شهابی فعال کارگری به مناسبت سال نو

رضا شهابی پس از آزادی در کنار خانواده اش

رضا شهابی، فعال کارگری و عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، که اسفندماه ۱۳۹۶ آزاد شده است، ضمن پیامی از رانندگان و کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، کارگران و نهادها و رسانه‌های حمایت کننده‌اش در ایران و جهان قدردانی کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، رضا شهابی، فعال کارگری و عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، که ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ آزاد شد، ضمن پیام شاد باش نوروز، از رانندگان و کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، کارگران، دوستان، تشکلات کارگری، دانشجویان، بازنشستگان، زنان و مردان آزاده و نهادها و رسانه‌های حمایت کننده در ایران و جهان قدردانی به عمل آورد.

پیام قدردانی و تبریک سال نو رضا شهابی، فعال کارگری و عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

رانندگان و کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، کارگران، دوستان، تشکلات کارگری، دانشجویان، بازنشستگان، زنان و مردان آزاده و نهادها و رسانه های حمایت کننده در ایران و جهان!

از طرف خودم و همسرم ربابه رضایی و فرزندانم بابت تمام حمایت‌ها، محبت‌ها و پیگیری‌هایی بی‌نظیر و مداومی که در طی این سال‌ها در دفاع از من کرده‌اید از همه شما عزیزان قدردانی می‌کنم و همچنین فرا رسیدن بهار طبیعت و غلبه‌ی روز بر شب و فرا رسیدن دوباره زایندگی و حیات طبیعت را به همه شما شادباش می‌گویم.

اگر از کمر خمیده شده‌ام و به سختی نشست و برخاست می‌کنم، اگر از ناحیه گردن دچار آسیب شده‌ام و به توصیه پزشکان باید به زودی تحت عمل جراحی قرار بگیرم، اما محبت و پشتگرمی شما عزیزان همیشه مرا دلگرم کرده و می‌کند؛ اگر دچار مشکل افزایش فشار خون شده و هر چند روز یکبار به ناگهان به صورت اضطراری به ضرب قرص از عواقب جان گیر این مشکل جانکاه نجات پیدا می‌کنم و دیگر نمی‌توانم تنها باشم و باید همواره فردی در کنارم باشد که مبادا ناگهان در تنهایی جانم به خطر بیافتد اما یاد شما عزیزان مرا امیدوار به زندگی و حرکت می‌کند؛ اگر کلیه و مثانه و قلبم دچار آسیب جدی شده و لب و صورتم در اثر فلج بلز به کجی دچار شده به نحوی که تمام لحظات زندگیم را با سختی و دشواری بسیار زیاد آغشته کرده است اما مهر و حمایت شما عزیزان مرا به زندگی سوق می‌دهد؛ اگر چه از کار اخراج شده‌ام اما دنیای بزرگی که آکنده از پشتگرمی به شما دوستان گرانقدرم است مرا به فرداهای روشن‌تر و بهتر امیدوار می‌کند. اگرچه در این سال‌های زجرآور حبس و اعتصاب و بیماری همواره با سخت‌ترین شرایط دست و پنجه نرم کرده و حتی ماه‌های زیادی اضافه بر مدت حبسم در زندان محبوس نگه داشته‌ شده‌ام، اما همیشه حجم عظیم حمایت‌های شما برای من نیرویی پیش برنده بوده‌است. آنچه از تلاش و مقاومت و ادامه حبس و فشار با حفظ تمام و کمال پرنسیپ‌ها و شرافت کارگری و طبقاتی توسط من ادامه یافته است بدون دلگرمی و حمایت شما ممکن نمی‌بود.

کارگران، دوستان، همکارانم و اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، معلمان دانشجویان، زنان و مردان، بازنشستگان و تشکل‌های کارگری در ایران و جهان و همه نهاد‌ها و رسانه‌هایی که از بنده به عنوان نماینده کارگری، فعال کارگری و عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه دفاع کرده اید:

بدینوسیله مراتب تشکر و قدردانی خودم را از تمامی شما عزیزان اعلام می‌کنم، دست شما عزیزان را به گرمی می‌فشارم و امیدوارم که در سال جدید خورشیدی با تلاش و اتحاد هر چه بیشتر در راه کسب خواسته‌هامان برای آزادی و برابری، بیش از پیش موفق و مستحکم تر باشیم.

با نهایت احترام و تشکر از همه شما در هر کجای جهان که هستید و با آرزوی آزادی هر چه سریعتر زندانیان کارگری و سیاسی.

رضا شهابی
کارگر اخراجی
عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
یکم فروردین ۱۳۹۷

رضا شهابی، فعال کارگری و عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، بر اساس حکم شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر و با استناد به ماده ۱۳۴ قانون تجمیع، احکام زندان وی، تجمیع و سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶  آزاد گردید. همچنین بر اساس همین حکم، رضا شهابی بایستی جریمه‌ای حدود ۷ میلیون تومان پرداخت کند و ۲ سال از هر گونه فعالیت سندیکایی و حضور در احزاب و گروه‌ها منع شده‌است.»

این فعال کارگری و راننده شرکت اتوبوسرانی تهران، به دلیل فعالیت‌های کارگری در قالب «سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه» در خرداد سال ۱۳۸۹ بازداشت و به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی با حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به شش سال زندان و ۵ سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم شده‌بود. او پس از اعتصاب غذاهای مکرر در زندان‌های اوین و رجایی‌شهر، ۱۴ مهر ۱۳۹۳ با سپردن وثیقه دویست میلیون تومانی برای پیگیری درمان بیماری‌هایش به مرخصی درمانی آمد و از آن زمان تا احضارش در هفته نخست آبان ماه ۱۳۹۵ آزاد بود.

رضا شهابی، فعال کارگری، ۱۶ بهمن ماه سال جاری به دلیل وخامت حالش از بند ۲۰۹ اوین به بیمارستان منتقل شد و بعد ازمعاینات و اقدامات پزشکی مجددا به زندان اوین بازگردانده شد. وی سه روز بعد، ۱۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۶، به جهت درمان پزشکی از زندان اوین با سپردن وثیقه به مرخصی پزشکی اعزام شد و با وجود نیمه‌کاره ماندن معاینات پزشکی، یکشنبه ۲۹ بهمن پس از اتمام مرخصی اش به زندان اوین بازگشت.

پیشتر ۳۲ وکیل دادگستری با انتشار بیانیه‌ای در بهمن‌ماه ۱۳۹۶ نسبت به وضعیت سلامت رضا شهابی فعال کارگری، محبوس در زندان اوین ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی او شده بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید