بی‌خبری از وضعیت مهدی قمری بینیسلی/ تمدید قرار بازداشت بهنام نور محمدی

از سرنوشت مهدی قمری بینیسلی، فعال مدنی ترک (آذری) ساکن تهران که اخیرا از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است، اطلاعی در دست نیست. همچنین قرار بازداشت بهنام نورمحمدی یکی دیگر از فعالان مدنی ترک (آذری) ساکن تهران که ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ بازداشت و در زندان اوین نگهداری می‌شود تا ۱۰ اردیبشهت ماه تمدید شده‌است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، از وضعیت مهدی قمری بینیسلی از فعالان مدنی ساکن تهران که گفته شده است در رابطه با پرونده “چاپ تقویم ترکی” از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده است اطلاعی در دست نیست و همچنین  قرار بازداشت بهنام نورمحمدی که در محل کارش در روز ۲۳ اسفند ماه ۱۳۹۶ بازداشت شده بود تا ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ تمدید شده است.

مهدی قمری بینیسلی، فعال مدنی ترک (آذری) ساکن تهران

خانواده مهدی قمری بینیسلی با وجود پیگیری‌های انجام شده از دلیل بازداشت و محل نگهداری این فعال مدنی تا کنون اطلاعی بدست نیاورده‌اند و در بی خبری و نگرانی از وضعیت فرزندشان هستند.

گزارش شده، دلیل بازداشت مهدی قمری بینیسلی در ارتباط با پرونده اتهامی منتسب به بهنام نورمحمدی و در رابطه با “چاب تقویم ترکی” است که وی نیز از ۲۳ اسفند ۹۶ در تهران بازداشت و به بازداشتگاه اوین منتقل شده‌است.

 

 

بهنام محمدی از فعالان مدنی ترک (آذری) ساکن تهران

در مورد وضعیت بهنام نورمحمدی دیگر فعال مدنی با پیگری‌هایی در رابطه با آخرین وضعیت وی پس از ۹ روز، دوم فروردین ۱۳۹۷ به خانواده‌اش گفته‌اند “قرار بازداشت این فعال مدنی که در زندان اوین بسر می‌برد  تا ۱۰ اردیبهشت تمدید شده‌است.”

برخی وب‌سایت‌های نزدیک به حکومت ایران و خبرگزاری‌های داخلی، علت بازداشت بهنام نور محمدی را «چاپ تقویمی به زبان تُرکی که در آن به روز زبان مادری نیز اشاره شده‌است، عنوان کرده‌اند.»

بهنام نورمحمدی پیش‌تر در سال ۱۳۹۱ در مراسم تشییع‌ جنازه فعال مدنی، ابراهیم جعفرزاده، همسر و فرزندش در خوی همراه به همراه همسر خود بازداشت و پس از مدتی با قرار وثیقه ۳۰ میلیون تومانی  از زندان آزاد شده‌بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید