برپایی گردهمایی مقابل سفارت ایران در بروکسل بە دعوت سازمان عفو بین‌الملل بلژیک

جمعه، ۳ فروردین در بروکسل گردهمایی در حمایت از زندانیان سیاسیِ ایران از سوی سازمان عفو بین‌الملل بلژیک و دانشگاه بزرگ و لاییک بروکسل، مقابل سفارت ایران برگزار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، جمعه ۳ فروردین ۱۳۹۷ برابر با ۲۳ مارس ۲۰۱۸، گردهمایی روبه‌روی سفارت ایران در خیابان فرانکلین روزولت در بروکسل، پایتخت بلژیک در حمایت از زندانیان سیاسیِ ایران از سوی سازمان عفو بین الملل بلژیک و دانشگاه بزرگ و لاییک بروکسل و به منظور شادباش نوروز به همه زندانیان سیاسی، برگزار شد.

این گردهمایی به منظور شادباش نوروز به همه زندانیان سیاسی به صورت جشن و موسیقی زنده، همراه پذیرایی از حاضرین برپا شد. برخی افراد حاضر در گردهمایی مقابل سفارت ایران در بروکسل سخنرانی کردند و یاد همه زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران چون حمید بابایی، نرگس محمدی، رامین حسین‌پناهی، احمدرضا جلالی، آتنا دائمی و گلرخ ایرایی را گرامی داشتند.

در این گردهمایی پیامی از ویدا مهران‌نیا، همسر احمدرضا جلالی، زندانی محکوم به اعدام، به همراه نامه ایشان به لاریجانی قرائت شد. همچنین پیام‌هایی از همسران نرگس محمدی و حمید بابایی و نیز پیامی از شیرین عبادی، دریافت کننده جایزه صلح نوبل، خوانده شد. گفتنی است امجد حسین پناهی فعال حقوق بشر و برادر رامین حسین‌پناهی، زندانی محکوم به اعدام نیز سخنرانی کرد.

در بخشی از این گردهمایی، روسای دو دانشگاه و نمایندگان سازمان عفو بین‌الملل، هلندی زبان و فرانسوی زبان و تنی چند از فعالان حقوق بشرِ ایرانی ساکن بلژیک سخنرانی کردند.

گفتنی است، احمدرضا جلالی و رامین حسین‌پناهی دو زندانی هستند که حکم اعدام آنها تایید شده‌است. گلرخ ایرایی از ۱۴ بهمن ۹۶ در اعتراض به انتقال وحشیانه او و همبندش آتنا دائمی به زندان قرچک ورامین اعتصاب غذا کرده‌است و پس از گذشت ۵۰ روز از اعتصاب غذایش در شرایط وخیمی به سر می‌برد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید