انتقال محمد رضا عالی پیام به زندان رجایی شهر کرج

«محمدرضا عالی‌ پیام» شاعر طنزپرداز، صبح روز گذشته شنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ از بند ۸ زندان اوین به قرنطینه زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «محمدرضا عالی‌ پیام» که درساعت ۲ بعدازظهر روز چهارشنبه ۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، برای تحمل حبس ۱۵ ماهه خود راهی زندان اوین شده بود پس از انتقالش به بند ۸ این زندان صبح روز گذشته ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ به قرنطینه زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است.
پیش‌تر محمدرضا عالی پیام در روز سه‌شنبه ۳۱ تیرماه ۱۳۹۳، طی تماسی تلفنی به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب احضار می‌شود تا حکم صادر شده علیه او را به اطلاعش برسانند.
به گفته این شاعر طنزپرداز، «توهین به مقدسات قرآن و امام زمان»، «توهین به آیت‌الله خمینی و مقام رهبری»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران با سرودن اشعار طنز در بین مردم و ارسال آن از طریق پیامک و اینترنت برای افراد دیگر» و «توهین به رییس‌جمهور و مسوولین نظام» چهار اتهامی است که در دادگاه انقلاب به او نسبت داده‌اند.
در نهایت محمدرضا عالی پیام در ۲۸ مردادماه ۱۳۹۱، توسط “پلیس امنیت” بازداشت و سپس به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «تشویش اذهان عمومی» به بند ۳۵۰ زندانیان سیاسی و امنیتی اوین منتقل و در ۱۹ شهریورماه ۱۳۹۱، با سپردن وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد می‌شود.
این طنز‌پرداز سیاسی و اجتماعی که از تخلص ادبی و نام هنری «هالو» استفاده می‌کند، در پایان پیام ویدیویی‌اش گفته: “اگر آنها به قانون خودشان احترام نمی‌گذارند، من به قانون احترام می‌گذارم. احضار شدم و دارم می‌روم.”
محمدرضا عالی ‌پیام متولد ۱۳۳۶ شهر تهران و فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. او در سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۰، در حوزه سینما فعالیت داشته است.
این هنرمند منتقد، بیش‌تر برای سرودن و انتشار شعرهایی با مضمون انتقادی سیاسی و اجتماعی در قالب طنز شهرت پیدا کرده و تاکنون مجموعه‌ای نیز به نام «افاضات هالو» منتشر کرده است.
این شاعر طنزپرداز در پایان پیام ویدیویی‌اش که در اختیار «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» قرار گرفته است، سروده‌ای نیز خوانده:

“خنده به لبم اگر به دل پر دردم

در باطن خود سبز و به ظاهر زردم

محکوم قفس شد این قناری اما

یک سال و سه ماه بعد برمی‌گردم”

پیام ویدیویی محمدرضا عالی ‌پیام را در یوتیوب ببینید.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید